شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: حدود ۲۳۰هزار شهید، ۵۰۵ هزار جانباز پنج تا ۷۰ درصد و ۴۲ هزار آزاده در اسارت عراق بودند که در سال ۱۳۶۸ آزاد شدند.

جانباز

به گزارش ایسنا، محمد علی شهیدی نماینده ولی فقیه و معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ظهر امروز در جلسه شورای اداری واقع در سالن اجتماعات استانداری گفت: هدف از سفر استانی دیدار با خانواده‌های ایثارگران است و برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات آنان بود.

وی افزود: امروزه والدین شهدا و ایثارگران بالا رفته و مشکلات درمانی زیادی به وجود آمده که معاونت درمان نیز در حال برنامه‌ریزی است و معاونان در محل ملاقات حضور دارند و در حال رسیدگی هستند.

شهیدی ادامه داد: در 15خرداد سال 42حدود 84 زن ومرد در قم به شهادت رسیدند و طبق آماری که در بنیاد شهید وجود دارد 8000 شهید در این روز به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: امروزه با والدین و همسران و فرزندان سه میلیون و 250 هزارنفر تحت پوشش بنیاد شهید قرار دارند ولی ما هرچه قدر در خدمت آن‌ها باشیم پاسخگوی ایثارگری آنان نیستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بسیار هزینه بردار بود و طبق آمار بنیاد شهید 84 خانواده در بنیاد شهید با پنج شهید و 64 خانواده با چهار شهید و 3000 خانواده با دو تا سه شهید ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه مادر مقابل این فداکاری‌ها در بین بانوان آقایان مسئول و در مقابل آن‌ها مدیون هستیم که باید فرهنگ ایثارگری را رشد دهیم چرا که فرهنگ ایثارگری و شهادت فرهنگ امام حسین (ع) و عاشورا است.

کد خبر 297304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha