همشهری آنلاین: حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان ضمن مخالفت با امضای تفاهمنامه امنیتی با پاکستان، آن را شرم آور خواند و گفت که این تفاهم نامه مشروعیت ندارد.

حامد کرزی

به گزارش ایرنا، خبرگزاری 'بخدی' افغانستان به نقل از حامد کرزی اعلام کرد که مخالف امضای این تفاهمنامه است و باید تمام پیشرفت‌های که برای امضای این سند صورت گرفته، لغو شود.

رئیس جمهور پیشین افغانستان افزود که تفاهم اطلاعاتی ریاست امنیت ملی افغانستان و ادار ه اطلاعات نظامی پاکستان به زیان و خلاف منافع ملی افغانهاست.

کرزی با ابراز امیدواری از نتیجه دادن تلاش‌های دولت وحدت ملی برای تامین صلح تاکید کرد که از هرگونه 'تلاش واقعی' برای صلح افغانستان پشتیبانی می‌کند.

رئیس جمهور پیشین افغانستان گفت که هرگز در صدد تشکیل اپوزسیون سیاسی نبوده و فقط در موارد مهم ملی صدای خود را بلند خواهد کرد.

کرزی گفت، پاکستان و آمریکا می‌خواهند با فریب بر امورات افغانستان حاکم شوند. وی افزود که به همین سبب حاضر به امضای توافقنامه امنیتی میان کابل و واشنگتن نشده است.

کرزی در پایان گفت که پس از توافق با پاکستان برای امضای تبادل اطلاعاتی، راهش را از دولت وحدت ملی افغانستان جدا کرده است و دیگر با آنان همکاری نخواهد کرد.

امضای تفاهمنامه اطلاعاتی ریاست امنیت ملی افغانستان و 'آی اس آی' پاکستان جنجال‌های گسترده را در مجلس نمایندگان و کارشناسان سیاسی این کشور در پی داشته است.

کد خبر 297211

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha