مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

جوانان تهرانی برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی را در هفته‌ای که به نام خودشان بود، تجربه کردند.

برپایی آیین پایانی جشن جوانان شهر

اين نخستين سالي بود كه به همت خانه شهرياران جوان برنامه‌هاي متنوعي در هفته جوان و در گستره پايتخت برگزار شد.
آنگونه كه محمد ابويي، رئيس خانه شهرياران جوان به همشهري گفت، امسال مناطق و محلات پايتخت برنامه‌هاي گوناگوني براي جوانان تدارك ديدند تا آنها را بيشتر از قبل با مديريت شهري آشنا كنند، سبك زندگي ايراني و اسلامي و شيوه اهل‌بيت(ع) را ترويج دهند و آنها را ترغيب به مشاركت و هم‌انديشي در پروژه‌هاي خرد محلي و توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي هنري محله كنند.

در اين راستا جشنواره فرهنگي و هنري جوانان در مناطق، جشن ويژه جوانان و ولادت حضرت علي‌اكبر(ع) در مساجد و بوستان‌ها، تجليل از نخبگان علمي، ورزشي و هنري محله و منطقه و جلسات هم‌انديشي و كرسي‌هاي آزادانديشي با حضور مديران شهري منطقه و مديران ارشد دولت مانند وزيربهداشت، مسابقات و كارگاه‌ها، تقدير از شهرياران و جوانان برتر مناطق، فراهم‌كردن استفاده رايگان يا همراه با تخفيف مراكز تفريحي منطقه و... برگزار شد و همچنان ادامه دارد.هر منطقه نيز در كنار اين فعاليت‌ها برنامه‌هاي مختلفي دراين هفته اجرا كردند. به گفته ابويي، منطقه يك، آزادسازي جوانان مجرم با جرايم غيرعمد را در دستور كار دارد.

در منطقه 14نيز پرديس ويژه جوانان براي ارائه دستاوردهاي آنها راه‌اندازي شده كه در تمامي اين برنامه‌ها شوراياران، سازمان‌هاي مردم‌نهاد در حوزه جوانان، خيريه‌ها، انجمن‌هاي فعال در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي، حوزه زنان سرپرست خانوار و معاونت‌هاي اجتماعي مناطق، خانه شهرياران جوان را همراهي كرده‌اند. يكي از شاخص‌ترين برنامه‌هايي كه در روزهاي گذشته براي جوانان تهراني و با حضور آنها برگزار شد، اجتماع 4500نفري آنها در ميدان امام حسين به بهانه ولادت حضرت علي اكبر باعنوان« نسل اكبري‌ام» بود. جشن‌هاي ويژه پسران و دختران هم در 2روز متوالي در برج ميلاد با استقبال 5هزار نفر از جوانان پايتخت برگزار شد. همچنين جشن سرو و سوسن نيز فرزندان زنان سرپرست خانوار را مهمان خود كرد. در كنار اينها از جوانان موفق تهراني تقدير شد و نخستين نمايشگاه تخصصي دستاوردهاي جوانان برگزار شده است.

به گفته رئيس خانه شهرياران جوان هركدام از سازمان‌ها و زيرمجموعه‌هاي شهرداري نيز برنامه‌هاي داخلي براي كاركنان خود و همچنين براي عموم مخاطبان جوان داشتند. تقدير از كارمندان جوان مجموعه، آشناكردن جوانان با فعاليت‌هاي سازمان و ترغيب آنها براي همفكري در حوزه‌هاي گوناگون ازجمله اين برنامه‌ها بوده است.

  • حركت خاموش نهادهاي فعال در حوزه جوانان در هفته جوان

برنامه‌هاي هفته جوان امسال براي نخستين‌بار از سوي خانه شهرياران جوان و به وسعت پايتخت براي جوانان اين شهر برگزار شد. به گفته ابويي اين نهاد در خاموشي و سكوت ديگر سازمان‌ها و نهادهاي فعال در حوزه جوانان و همكاري رسانه‌ ملي كار خود را انجام داد اما با اين حال رضايتمندي جوانان تهران را به‌دنبال داشته است. رئيس خانه شهرياران جوان تأكيد كرد كه شهري با حدود 2.5ميليون جوان و نوجوان با آسيب‌هاي گوناگون در سبك زندگي شهري روبه‌روست و بايد نشاط و اميد به آينده را در آنها تقويت كرد. ابويي گفت: ما تلاش كرديم در اين راه حركت كنيم. طبق اعلام رئيس خانه شهرياران جوان،جشن اختتاميه هفته جوان نيز صبح فردا (سه‌شنبه) با حضور شهردار تهران در فرهنگسراي بهمن برگزار خواهد شد.

کد خبر 296862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha