متوقف کردن اتوبوس گردشگران در خارج از شهرها و انتقال آنها به داخل شهرها با اتوبوس‌های همان شهر ماجرایی دنباله‌دار بود که با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و نیروی انتظامی ختم به خیر شد.

گردشگری

اكنون با گذشت بيش از يك‌سال از آن اتفاق يك عضو جامعه راهنمايان ايرانگردي و جهانگردي از برخورد سليقه‌اي پليس راهنمايي و رانندگي در شهرهاي شيراز و كرمان با اتوبوس‌ گردشگران خبر داد.

علي صدرنيا گفت: گردشگران براي رفت‌وآمد با وسايل نقليه معمولا «كد ناجا» دريافت مي‌كنند، اما همچنان شاهد رفتار سليقه‌اي پليس راهنمايي و رانندگي با اتوبوس‌هاي گردشگران خارجي در برخي شهرها هستيم. وي با اشاره به تصويب طرح ارتقاي امنيت گردشگران در شوراي امنيت ملي و جزئيات اين طرح كه وظايف دستگاه‌هاي مرتبط با گردشگري را نيز مشخص كرده است به ايسنا گفت: با آنكه پليس راهنمايي و رانندگي كل كشور براي تردد آسان اتوبوس‌ها و وسايل نقليه گردشگران در شهرها هماهنگي و بخشنامه كرده است، اما در شهر كرمان پليس راهنمايي و رانندگي از ورود اتوبوس‌هاي گردشگري به مركز شهر ممانعت مي‌كند.

وي افزود: وقتي كد ناجا را به مأموران پليس در اين شهر نشان مي‌دهيم باز هم مجوزهاي ديگري درخواست مي‌كنند و انتظار دارند پيش از ورود اتوبوس با آنها نيز هماهنگي شود. به گفته وي، به‌نظر مي‌رسد كد ناجا نمي‌تواند اعمال قانون كند و از برخوردهاي سليقه‌اي جلوگيري كند بنابراين بايد متناسب با سليقه پليس راهنمايي و رانندگي در هر منطقه رفتار كرد. عضو جامعه راهنمايان ايرانگردي و جهانگردي افزود: در فيروزآباد فارس پليس به‌دليل آنكه از آن منطقه مجوز تردد نگرفته بوديم اتوبوس گردشگران را متوقف كرد و پس از نيم ساعت مذاكره و توجيه اجازه تردد داد اما در چهارراه بعدي يكي ديگر از مأموران راهنمايي و رانندگي مانع حركت اتوبوس شد.

صدرنيا گفت: اين اتفاق در شهر شيراز هم بسيار رخ مي‌دهد و ظاهرا به كرمان هم سرايت كرده است. يقينا اين رفتارها از چشم گردشگران خارجي دور نمي‌ماند و به حيثيت كشور نيز خدشه وارد مي‌كند.

کد خبر 296377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha