یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک روزنامه مصری گزارش داد احتمالا آلمان در تبادل زندانیان بین اسراییل و حزب الله لبنان میانجی‌گری خواهد کرد. این روند حداکثر تا سه هفته آینده آغاز خواهد شد.

پایگاه خبری اشپیگل‌آنلاین از قاهره گزارش کرد، روزنامه الاهرام به نقل از مقامات نزدیک به دولت مصر نوشته است که احتمالا آلمان نقش میانجی‌گر را برای تبادل اسرا میان اسراییل و حزب‌الله بر عهده خواهد گرفت. این امر هنوز علنی نشده است.
این روزنامه به نقل از مقامات ارشد مصری نوشت: "تبادل اسرا ظرف دو یا نهایتا سه هفته آینده آغاز خواهد شد". اما هنوز مشخص نیست که آیا آزادی دو سرباز اسراییلی با آزادی زندانیان لبنانی همزمان خواهد بود یا خیر.
الاهرام نوشته است، این احتمال وجود دارد که  حزب‌الله ابتدا دو اسیر اسراییلی را آزاد کند. سپس طرف آلمانی به حزب‌الله "تضمین صد در صد" خواهد داد که ظرف یک یا دو روز بعد لبنانی‌ها را آزاد کند.
حزب‌الله این دو سرباز اسراییلی را روز 12 ژوئیه به اسارت گرفت. دولت اسراییل این اقدام را بهانه‌ای برای آغاز جنگ علیه لبنان قرار داد که سرانجام پس از 34 روز با آتش بس میان طرفین به پایان رسید.
الاهرام همچنین به نقل از برخی محافل امنیتی گزارش کرد که احتمال آزادی سرباز اسراییلی که فلسطینی‌ها او را در نوار به اسارت گرفته بودند نیز وجود دارد.
دولت آلمان همچنین سازماندهی تبادل اسرا میان اسراییل و حزب‌الله در سال 2004  را هم بر عهده داشت
کد خبر 2962

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز