چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسایل اتحادیه اروپا و مناقشه در خاورمیانه، عراق و افغانستان از جمله مسایل محوری در مذاکراتی خواهد بود که آنگلا مرکل چهارشنبه 31 مرداد در ملاقات با گوردون براون در لندن مطرح خواهد کرد

خبرگزاری آلمان از لندن گزارش داد، یکی از سخنگویان دفتر نخست وزیری انگلیس‌اعلام کرد که مذاکرات میان صدراعظم آلمان و نخست وزیر انگلیس بر «تحولات مهم بین‌المللی» متمرکز خواهد بود.
محافظه‌کاران انگلیسی پیش از آغاز سفر صدراعظم آلمان دوباره خواستار برگزاری همه پرسی درباره پیمان بریتانیا و اتحادیه اروپا شده و از براون خواسته‌اند در این باره با مرکل صحبت کند.
پس از این ملاقات، مرکل و براون از مسابقه فوتبال دوستانه آلمان و انگلیس که در استادیوم ویمبلی لندن برگزار می‌شود، دیدن خواهند کرد.
براون روز 16 ژوئیه در برلین با مرکل ملاقات کرد. آن سفر اولین مسافرت خارجی رییس حزب کارگر پس از تصدی نخست وزیری انلگیس در تاریخ 27 ژوئن بود. براون که تاکنون به عنوان منتقد اتحادیه اروپایی ظاهر شده است، پیش‌تر به مرکل درباره همکاری‌اش در قالب اتحادیه اروپا قول مساعد داده بود.
پس از کناره گیری تونی بلر از نخست‌وزیری انگلیس، در این باره بحث می‌شود که براون باید شیوه جدیدی را در سیاست خارجی این کشور دنبال کند و از حدت شراکت با آمریکا بکاهد. نزدیکان براون از وی خواسته‌اند دنبال شرکای جدید در قالب اتحادیه اروپا بگردد.
کد خبر 29591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز