چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
۰ نفر

فاطمه علیزاده: تا به‌حال شده که دنبال دربازکن بگردید و آن را در هیچ‌کدام از کشوهای کابینت پیدا نکنید؟

کابینت‌هایی مثل دسته گل!

يا براي پيدا كردن قاشق‌هاي شربت‌خوري مجبور شويد تمام كشوي قاشق‌ها را به‌هم بريزيد؟ بعضي اوقات پيدا كردن چيزي كه دنبالش هستيم آنقدر اعصابمان را خرد مي‌كند كه تا ساعت‌ها روزمان را خراب مي‌كند. چاره كار چيست؟ نظم؛ نظم‌دادن به وسايل آشپزخانه تنها راه‌حل اين كار است؛ چگونه؟ با ما همراه شويد تا به شما بگوييم.

اولين بي‌نظمي‌ها در آشپزخانه معمولا در كابينت‌ها اتفاق مي‌ا‌فتد. وقتي با عجله در كابينت‌هاي آشپزخانه را باز مي‌كنيم و به هم‌ريختگي و آشفتگي درون آنها را مي‌بينيم، خودمان هم آشفته مي‌شويم و ترجيح مي‌دهيم كه زود در كابينت‌ها را ببنديم اما بهترين كار اين است كه اين معضل را براي هميشه حل كنيد.

براي نظم دادن به كابينت‌هاي آشپزخانه بهتر است اول از همه، وسايل اضافه و خرده‌ريزهاي بدون استفاده را جدا كنيد. اصل مهمي كه در كنارگذاشتن وسايل اضافه بايد هر لحظه به‌خودتان يادآوري كنيد اين است كه وسايلي كه سال‌هاست از آنها استفاده نكرده‌ايد را حتما تا سال‌هاي آينده هم استفاده نمي‌كنيد!

بهتر است مواد غذايي، ادويه‌ها و خوراكي‌هايي كه تاريخ مصرف آنها گذشته، دور بريزيد. تمام كشوهاي آشپزخانه را خالي كنيد، داخل آن را دستمال بكشيد و يك سبد با چند محفظه براي قاشق‌ها و چنگال‌ها درنظر بگيريد.
مي‌توانيد قاشق‌هاي چايخوري، يا چنگال ميوه‌خوري را عمودي در يك ليوان قرار دهيد تا راحت‌تر آنها را پيدا كنيد.

يكي از كشوها را براي چيدن كيسه‌هاي زباله و دستمال كاغذي و پلاستيك فريزر يا سلفون‌ها درنظر بگيريد. براي منظم كردن قابلمه‌ها مي‌توانيد يك طبقه مخصوص بخريد و آنها را به‌ترتيب اندازه روي آن بچينيد. بشقاب و كاسه‌هاي دم‌دستي را در يك كابينت بگذاريد و آن را از ظروف پذيرايي و مهماني‌تان جدا كنيد. از حلقه‌هايS براي آويزان كردن ليوان‌هاي چايخوري استفاده كنيد.

براي منظم كردن دستمال‌هاي آشپزخانه آنها را از وسط تا كنيد و سپس لوله كنيد و در يك سبد بچينيد. شيشه‌هاي اضافه توي كابينت‌ها يا در يخچال را دور بيندازيد و آنها را انبار نكنيد. همه وسايل برقي‌تان را در يك كابينت جمع كنيد و يا اگر از آنها به‌ندرت استفاده مي‌كنيد، آن را درون محفظه پلاستيكي قرار دهيد و به بالاي كابينت‌ها منتقل كنيد.

خودتان بهتر از هركسي مي‌دانيد كه وسايل ضروري و غيرضروري كدام است. تا جايي كه مي‌توانيد كنار دست‌تان را خلوت كنيد. اما حتما جلوي پنجره يكي‌دو گلدان يا شاخه‌هاي قلمه زده شده بگذاريد تا هر روز نگاهتان به آنها بيفتد. آشپزخانه جايي است كه ساعاتي از عمرتان را در آن مي‌گذرانيد؛ آن را منظم كنيد تا از حضور در آن لذت ببريد.

کد خبر 295657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha