مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

در پی تجربه موفق توسعه گردشگری پایتخت در سال‌های ۹۳ و ۹۴، پاتوق‌های دائمی فرهنگی در پایتخت ایجاد می‌شود.

اين خبري بود كه فرزاد هوشيار، مديرعامل رفاه، خدمات و مشاركت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران در جشنواره اختتاميه گردشگري تهران اعلام كرد. در جريان گردشگري نوروزي از شهر تهران براي 100هزار نفر فرصت شغلي ايجاد شد كه زيرساخت‌هاي آن توسط شهرداري تهران فراهم شده بود.

هوشيار با قدرداني از خدمات شبانه‌روزي دست اندركاران «مهمان طهران» گفت: برنامه‌ريزي در سطحي بود كه اگر افرادساعت 5.2 نيمه شب با شماره‌هاي 137تماس مي‌گرفتند هم مي‌توانستند در نزديك‌ترين منطقه به محلي كه قرار داشتند رايگان سكني گزينند و از خدمات شهر استفاده كنند.

وي با اعلام اينكه 8هزار خانواده در قالب 24هزار نفر در مراكز اسكان نوروزي از خدمات ستاد گردشگري شهرداري تهران استفاده كردند، گفت: ما به‌دنبال ايجاد پاتوق‌هاي دائمي فرهنگي در شهر تهران هستيم و قصد داريم تا اين امكانات گردشگري به‌طور دائم براي مهمانان طهران فراهم باشد. هوشيار همچنين از راه‌اندازي رينگ‌هاي دائمي گردشگري در شهر تهران خبرداد و گفت: رويدادهاي گردشگري همچنين شبگردي و رمضانگردي به‌صورت خاص دنبال مي‌شوند و در سال 94شاهد راه‌اندازي تاكسي گردشگري شهر تهران خواهيم بود.

  • رشد 3 ‌برابري بازديد از جاذبه‌هاي پايتخت

اقامت در شهر تهران 1.5 برابر و بازديد از جاذبه‌هاي فرهنگي، ميراثي و هنري شهر در نوروز امسال 3‌برابر در مقايسه با سال 93 رشد داشته است. به گفته رجبعلي خسروآبادي، مديركل ميراث فرهنگي استان تهران، يك سال خدمت شهرداري تهران سبب شد برنامه گردشگري نوروزي تهران در اين سطح اجرا شود و رشد 50درصدي گردشگري امكاني نيست كه تكرار شود‌ بلكه آنچه در برنامه گردشگري نوروزي مهمان طهران رقم خورد، تبلور يك سال كار بود تا در ايام نوروز شاهد اين انسجام در برگزاري باشيم و اين موضوع جاي تقدير دارد.

همچنين عيسي فرهادي، فرماندار پايتخت با قدرداني از عملكرد شهرداري تهران درخصوص فعاليت‌هاي گردشگري در دومين جشنواره گردشگري نوروزي مهمان طهران اعلام كرد: امسال شاهد تفاوت‌هاي فراواني در ارائه خدمات گردشگري بوديم و مشكلات قبلي رفع و خلاقيت جايگزين نقص‌ها شد.

حسين طلا، نايب‌رئيس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي هم ابراز اميدواري كرد كه گردشگري در شهر تهران به نزديك شدن دل‌هاي مردم و نزديك شدن بيش از پيش جنوب و شمال شهر بينجامد. سخنگوي مجمع نمايندگان شهر تهران با بيان اينكه بايد تعصب و غيرت را در لابه‌لاي كوچه‌هاي تهران پيدا كنيم و آنها را به هم گره بزنيم، تصريح كرد: شهر بزرگ خاصيت و ويژگي‌هاي خاص خود را دارد. اين در حالي است كه شهر تهران از كلانشهر به ابر‌شهري تبديل شده كه از نمايندگان همه جمعيت كشور در آن ساكن هستند و 3تا 5ميليون نفر در ورود و خروج به تهران تفاوت جمعيت شب و روز را سبب مي‌شوند و بايد تلاش كنيم فاصله‌هايي كه در شمال و جنوب زيبنده اين شهر نيست را از ميان برداريم.

کد خبر 294831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha