«برادرم بارها تهدید کرده بود خانه را به آتش می‌کشد، آخر هم کار خودش را کرد».

حوادث آتش سوزی

اين اظهارات بعد از سه‌ماه تحقيق، كليد معماي آتش‌سوزي مرگبار در خيابان پيروزي را در اختيار بازپرس جنايي پايتخت گذاشت. در جريان اين حادثه 5نفر از اعضاي خانواده‌اي در آتش‌سوزي خانه‌شان جان خود را از دست دادند.

  • آتش‌سوزي مرگبار

ساعت 23:37جمعه 24بهمن به مركز فرماندهي سازمان آتش‌نشاني تهران خبر رسيد خانه‌اي در حوالي خيابان پيروزي در آتش مي‌سوزد. محل حادثه ساختماني 2 طبقه و قديمي بود كه آتش واحد 50متري طبقه اول را فرا گرفته بود. آتش‌نشانان همزمان با اطفاي حريق وارد ساختمان شدند تا افراد گرفتار را نجات دهند. 5نفر از ساكنان خانه بين شعله‌هاي آتش گرفتار شده بودند.

آتش‌نشانان با كمك همسايه‌ها توانستند مرد 28و 57ساله‌اي به نام اكبر و سليمان را كه پدر و پسر بودند نجات دهند. آنها كه به‌شدت دچار سوختگي شده بودند به بيمارستان انتقال يافتند. در ادامه 3نفر ديگر كه مادر 50ساله خانواده به نام بهشت، دختر 16ساله به نام زهرا و پسري 9ساله به نام اميرحسين بودند نيز از ميان شعله‌هاي آتش بيرون كشيده شدند اما به‌دليل شدت انفجار و سوختگي جان خود را از دست داده بودند. پدر و پسر مجروح شرايط سختي داشتند و با مرگ دست و پنجه نرم مي‌كردند. پزشكان تمام تلاش خود را براي نجات آنها به‌كار گرفتند اما شدت سوختگي‌شان به حدي بود كه 2 روز بعد روي تخت بيمارستان جان باختند تا تعداد قربانيان اين آتش‌سوزي مرگبار به 5نفر افزايش يابد.

  • آتش‌سوزي عمدي

هرچند در گزارش اوليه علت اين حادثه انفجار گاز به‌نظر مي‌رسيد اما بررسي‌ها براي كشف حقيقت ادامه يافت تا اينكه تازه‌ترين گزارش كارشناسان سازمان آتش‌نشاني نشان داد اين آتش‌سوزي به‌طور عمدي اتفاق افتاده است. براساس اين گزارش علت اين حادثه ريختن مايعات سريع الاشتعال و رسيدن بخار آن به بخاري روشن بود.

به اين ترتيب پرونده اين حادثه با موضوع قتل عمدي به شعبه هفتم بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران فرستاده شد. با روشن شدن عمدي بودن اين حادثه بازپرس سعيد احمدبيگي چند نفر از اعضاي اين خانواده را به دادسرا احضار كرد تا با تحقيق از آنها ابعاد پنهان اين حادثه مشخص شود.

يكي از فرزندان خانواده كه دقايقي بعد از آتش‌سوزي به خانه رسيده بود در اين‌باره گفت: خانه پدرم 2 طبقه است. پدر و مادرم همراه با خواهر و برادر نوجوانم در طبقه اول زندگي مي‌كردند و برادرم مصطفي با همسرش در طبقه دوم ساكن بودند. چند دقيقه قبل از اين حادثه مادرم تماس گرفت و گفت مصطفي با برادر ديگرم به نام اكبر كه جدا زندگي مي‌كند درگير شده‌اند و خواست هرچه سريع‌تر خودم را به آنجا برسانم. مي‌خواستم فورا با موتورسيكلت به خانه پدرم بروم اما موتورم پنچر بود. چند دقيقه طول كشيد تا اينكه خودم را به آنجا رساندم و فهميدم خانه آتش گرفته و اعضاي خانواده‌ام جان‌شان را از دست داده‌اند.

  • اظهارات شاهد عيني

عروس خانواده (همسر مصطفي) تنها كسي بود كه همه‌‌چيز را ديده بود. او كه طي 3‌ماه گذشته سكوت كرده بود وقتي به دادسرا رفت حقايق اين حادثه را بازگو كرد و گفت: صبح روزحادثه برادر شوهرم به نام اكبر خودروي شوهرم را قرض گرفت. آن شب باز هم مي‌خواست خودرو را قرض بگيرد اما شوهرم خودرواش را به او نداد. همين مسئله باعث شد با يكديگر درگيري لفظي پيدا كنند. چند دقيقه بعد اكبر كه خيلي عصباني شده بود تهديد كرد خانه را به آتش مي‌كشد.

او اين را گفت و از خانه بيرون رفت. دقايقي بعد درحالي‌كه يك گالن بنزين دستش بود برگشت. شوهرم در خانه نبود و اكبر وارد ساختمان شد و چند لحظه بعد صداي انفجار آمد و طبقه پايين به آتش كشيده شد. آن لحظه پدر شوهرم درحالي‌كه آتش گرفته بود تلاش مي‌كرد شير گاز را ببندد اما تلاشش بي‌فايده بود. من فقط توانستم خودم را نجات بدهم. آتش‌سوزي حدود 40دقيقه طول كشيد تا اينكه بالاخره آتش‌نشانان آتش را خاموش كردند اما خانواده شوهرم جان خود را از دست داده بودند.

در ادامه رسيدگي به اين پرونده پسر ديگر اين خانواده تحت بازجويي قرار گرفت و گفت: برادرم اكبر بارها تهديد كرده بود خانه را به آتش مي‌كشد. او با ما مدام درگير مي‌شد. آخر هم كار خودش را كرد. وي ادامه داد: آن شب برادرم خودروام را مي‌خواست اما چون شرايطش طبيعي نبود خودروام را به او ندادم.

من حتي براي اينكه مشكلي پيش نيايد به او 200هزار تومان پول دادم اما فايده‌اي نداشت. او عصباني بود و درحالي‌كه تهديد مي‌كرد خانه را به آتش مي‌كشد از خانه بيرون رفت. من هم از خانه خارج شدم تا اينكه اين اتفاق افتاد و خودش به همراه خانواده‌ام در آتش سوختند. براساس اين گزارش هم‌اكنون رسيدگي به اين پرونده در دادسرا ادامه دارد و شواهد به‌دست آمده ازجمله اظهارات شاهدان و نزديك بودن پمپ بنزين به محل حادثه و از سوي ديگر گزارش آتش‌نشاني عمدي بودن حادثه را تأييد مي‌كند. با اين حال تحقيقات تكميلي درخصوص پرونده ادامه دارد.

کد خبر 294820

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha