یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۶
۰ نفر

استاندار آذربایجان‌غربی با تأکید بر ضرورت ترغیب و تشویق مردم برای مشارکت در اجرای برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه گفت: از شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران، تشکل‌های مردم‌نهاد به‌ویژه تشکل‌های زیست‌محیطی، ائمه جمعه و سایر قشرهایی که با مردم سر و کار دارند، می‌خواهیم مردم را برای مشارکت در امر احیای دریاچه ارومیه ترغیب کنند چرا که مشارکت مردمی، اصلی‌ترین عامل در احیای دریاچه ارومیه است.

به گزارش روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط‌زيست آذربايجان‌غربي، قربانعلي سعادت در همايش اهميت احياي درياچه اروميه در شهرستان نقده با اشاره به اينكه فضاي مناسبي براي احياي درياچه اروميه به‌وجود آمده است، افزود: امروز فضاي مناسبي در كشور براي احياي درياچه اروميه به‌وجود آمده است.

سعادت خاطرنشان كرد: در فضاي خوبي كه امروز در بحث نجات درياچه اروميه به‌وجود آمده، مسئولان و مديران ذيربط بايد با جلب مشاركت حداكثري مردم و استفاده از توان و ظرفيت بخش‌هاي غيردولتي، به پيشبرد برنامه‌هاي احياي درياچه اروميه كمك كنند.

وي به جديت رئيس‌جمهوري و دولت يازدهم در احياي درياچه اروميه نيز اشاره كرد و ادامه داد: بحث نجات درياچه اروميه يكي از اصلي‌ترين شعارهاي انتخاباتي روحاني بود و در نخستين جلسه هيأت دولت نيز شاهد بوديم كه موضوع احياي درياچه اروميه به‌عنوان يك موضوع اساسي مورد تصويب اعضا قرار گرفت و ستادي براي پيگيري برنامه‌هاي احياي درياچه تشكيل شد.

استاندار آذربايجان غربي اضافه كرد: دولت يازدهم حتي در شرايطي كه قيمت نفت پايين آمد، اعتبارات بسيار خوبي براي احياي درياچه اروميه تصويب كرد.

وي اشتغال جايگزين را از ديگر موضوع‌هاي اساسي در پيشبرد برنامه‌هاي احياي درياچه اروميه برشمرد و گفت: استحصال پتاس از نمك درياچه اروميه از مهم‌ترين پروژه‌هاي مربوط به برنامه اشتغال جايگزين در آذربايجان‌غربي است كه تفاهمنامه‌اي در همين راستا، با يك شركت سرمايه‌گذار داخلي منعقد شده است.

وي ادامه داد: خشك‌شدن درياچه اروميه را نبايد صرفا يك تهديد تلقي كنيم بلكه بايد از آن به‌عنوان يك فرصت در جهت تغيير الگوي كشاورزي از سنتي به مدرن، ايجاد اشتغال جايگزين و رونق اقتصادي در استان بهره بگيريم.

کد خبر 294600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha