همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش صبح امروز شنبه ۱۹ اردیبهشت از مراحل ساخت بازی رایانه ای «حمله به اچ ۳» بازدید کرد.

ساخت بازی رایانه‌ای

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، در این بازدید امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور که حجت الاسلام والمسلمین سعید نصیرالاسلامی معاون تبلیغات و روابط عمومی نیروی هوایی وی را همراهی می‌کرد، گفت: یکی از برنامه‌های فرهنگی که در این نیرو مدنظر قرار گرفته است، انعکاس توانمندی و ایثارگری‌های کارکنان زحمتکش نهاجا از طریق برنامه‌ها و بازی‌های رایانه‌ای است که بیشتر مخاطبان آن نیز نسل جوان است.

وی افزود: باید در معرفی نیروی هوایی به نسل جوان بیشتر تلاش کنیم و در این راستا از پیشکسوتان این نیرو که گنجینه ارزشمندی هستند بیشترین بهره را ببریم.

بازی رایانه‌ای «حمله به اچ 3» داستان پیچیده‌ترین و بزرگترین عملیات هوایی دنیا را روایت می‌کند و شامل مراحل مختلفی مانند سوختگیری هوایی و عبور از دره‌های صعب العبور برای گریز از امواج رادار دشمن است.

همچنین در این بازی عبور از مرزهای مشترک ترکیه و عراق، سوریه و عراق برای بمباران پایگاه الولید شبیه‌سازی شده است.

در این بازی از 8 فروند جنگنده‌ای که در این عملیات حضور دارد، هفت جنگنده با هوش مصنوعی و توسط رایانه کنترل می‌شود و هواپیمای هشتم توسط کاربر بازی هدایت می‌شود.

این بازی که با زبان برنامه نویسی C++ طراحی شده، در 6 ماه آینده به اتمام خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی را داشته باشد.

کد خبر 294563

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha