همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی وزش باد، رگبار باران و رعد و برق برای اکثر نقاط کشور طی ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت پیش‌بینی کرد.

رعد و برق

به گزارش ايسنا، مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: از اواخر وقت امروز(جمعه 18 ارديبهشت) افزایش ابر، وزش باد، بارش‌های پراکنده گاهی با رعدوبرق در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، مرکز، جنوب، شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور پیش بینی می شود.

احد وظیفه در گفت‌و‌گو با ایسنا، افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی جمعه شدت بارش در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، جنوب لرستان، خراسان رضوی و فارس خواهد بود. در برخی ساعات احتمال بارش تگرگ به صورت محلی در این استان‌ها وجود دارد.

وی افزود: مجددا با تقویت این سامانه طی روزهای شنبه و یکشنبه در اکثر نقاط کشور ابرناکی، وزش باد، رگبار باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. شنبه و یکشنبه شدت بارش در استان‌های واقع در دامنه مرکزی و جنوبی زاگرس، مرکز و شمال شرق کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: طی روزهای شنبه و یکشنبه پدیده باد و گردوخاک در استان‌های واقع در جنوب شرق کشور رخ خواهد داد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: همچنین هوای شهر تهران امروز کمی ابری بتدریج نیمه ابری و همراه با وزش باد در اواخر وقت ابری با احتمال بارش پیش‌بینی شده است. بیشینه هوا در این روز 26 درجه و کمینه آن 16 درجه سانتیگراد می‌باشد.

وظیفه ادامه داد: در روز شنبه 19 اردیبهشت ماه نیز هوای شهر تهران نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط همراه با بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای شهر تهران در این روز 26 درجه سانتیگراد و کمینه آن 15 درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: هوای شهر تهران در روز یکشنبه نیز ابری در پاره‌ای نقاط همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشترین دمای هوا در این روز 26 درجه سانتیگراد و کمترین آن به 15 درجه سانتیگراد می‌رسد.

کد خبر 294430

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha