دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

ناصر حمیدی زارع: امروز قدرت‌های زورگو به واسطه مقابله ایران با سیاست‌های توسعه طلبانه آنها به طرق گوناگون سعی در تخریب چهره کشورمان و تشویق سایر کشورها به همراهی با این سیاست دارند.

طبیعی است که در این زمینه نیز ایران در جهت گسترش روابط خارجی و تعمیق مناسبات در جهت خنثی ساختن شانتاژهای رسانه ای غرب تلاش مضاعف داشته باشد.

در این میان تعمیق مناسبات با کشورهای همسایه که دارای مرزهای مشترک با ایران بوده و از فرهنگ نزدیک تری به یکدیگر برخوردارند متناسب با آنچه منویات نظام جمهوری اسلامی در چارچوب منافع متقابل دو کشور ایجاب می‌کند در اولویت است.

همانگونه که رئیس جمهوری نیز قبلا تاکید کرده‌اند ما هیچ مانعی برای توسعه مناسبات با دیگر کشورها نداریم و اجازه هم نمی دهیم دیگران این روابط را تحت تاثیر قرار دهند.

جو تبلیغاتی که چندی پیش درباره رادار قبله به راه افتاد از نمونه‌های تلاش رسانه ای غرب برا ی ایجاد اختلال در روابط ایران با یکی از کشورهای همسایه بود.

در این ماجرا آنچه که درباره رادار قبله منعکس شد دیدگاه مطبوعات غرب گرا بود برای تخریب رابطه ایران و آذربایجان.

گویی قدرتهای زیاده خواه در راستای اهداف خودشان هیچ سهمی برای حاکمیت جمهوری‌های استقلال‌یافته قائل نیستند و دولت باکو نیز این را به خوبی درک کرده و بهتر از آن می داند که کشوری مثل ایران نه تنها که این استقلال را به رسمیت می شناسد بلکه در سایه منویات جمهوری اسلامی برای تحکیم روابط حسنه با این کشور می کوشد و سفر امروز رئیس جمهوری نیز در همین راستا انجام می‌شود.

سفیر ایران در باکو

کد خبر 29436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز