همشهری آنلاین: معاون اداری مالی دانشگاه پیام‌نور در تشریح میزان شهریه دانشجویان مقاطع مختلف این دانشگاه، گفت: شهریه‌ای که در دوره دکتری از دانشجویان دانشگاه پیام‌نور اخذ می‌شود کمتر از قیمت تمام‌شده برای دانشگاه است.

به گزارش مهر، سید محمد صدری افزود: در مقطع کارشناسی مناطق برخوردار شهریه ثابت دانشجویان حدود ۱۱۱ هزار تومان و شهریه دانشجویان مقطع کارشناسی در مناطق کم‌برخوردار حدود ۸۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی با اشاره به شهریه متغییر مقاطع مختلف دانشگاه پيام‌نور گفت: شهریه متغیر، متغیر است و به تعداد واحدها، عملی و نظری بودن واحدها، عملی کم‌هزینه و پر هزینه بودن ارتباط دارد و نمی‌توان عدد مشخصی را در یک ترم ارایه داد.

معاون اداری مالی دانشگاه پیام‌نور افزود: در مجموع تقریبا میانگین شهریه دانشگاه پیام‌نور در دوره کارشناسی برای اخذ نزدیک ۲۰ واحد به صورت میانگین ۳۵۰ هزار تومان می‌شود که در رشته‌های علوم پایه به واسطه اینکه دروس عملی پرهزینه بیشتری ارایه می‌شود، این شهریه کمی بیشتر بوده و حدود ۴۵۰ هزار تومان است در حالي كه ميزان شهريه در رشته‌های علوم انسانی کمی کمتر و حدود ۳۰۰ هزار تومان مي‌شود.

وی ادامه داد: شهریه ثابت دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد حدود ۶۲۵ هزار تومان بوده و در همه مناطق مساوی است چون مقطع کارشناسی عمدتا در مناطق برخوردار برگزار می‌شود.

صدری افزود: شهریه متغیر مقطع کارشناسی ارشد به ازای هر واحد حدود ۶۲ هزار تومان است و در ترم یک میلیون و ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار تومان می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش شهریه هر سال یک بار در نیم سال اول سال تحصیلی تا ۱۵ درصد اعمال می‌شود. لزوما تصمیم دانشگاه این نیست که کل ۱۵ درصد را اعمال کند بلكه در برخی سال‌ها افزايش ۱۰ يا 12 درصدي اعمال شده است.

معاون اداری مالی دانشگاه پیام‌نور در مورد شهریه دکتری نیز گفت: هزينه یک دوره دکتری که از طریق قبولی کنکور باشد کمتر از ۲۵ میلیون تومان تمام می‌شود در حالی که هزینه آن برای دانشگاه نزدیک ۳۰ میلیون تومان می‌شود.

کد خبر 292554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha