معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نامه‌ای به رجبعلی خسروآبادی شرط حضور شرکت‌های خدمات گردشگری در اکسپوی میلان را گرفتن مجوز از معاونت گردشگری اعلام کرد.

مرتضي رحماني موحد در بخشنامه خود از رئيس اداره ميراث فرهنگي استان تهران خواسته است تا به آژانس‌هاي گردشگري اعلام كند هرگونه برنامه‌ريزي در قالب تور خاص نيازمند اخذ مجوز و هماهنگي قبلي است.

او همچنين در نامه خود كه در 12فروردين‌ماه به رئيس اداره ميراث فرهنگي استان تهران ابلاغ كرده است از او خواسته تا به شركت‌هاي خدمات گردشگري اعلام كند كه چنانچه خواستار هرگونه فعاليت ازجمله تبليغات و برنامه‌ريزي هستند اين موضوع با اطلاع و هماهنگي دفتر بازاريابي و تبليغات گردشگري در معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي انجام شود.

رحماني موحد به دفاتر خدمات گردشگري تذكر داده است كه چنانچه برنامه هايشان را براساس ابلاغ او تنظيم نكنند عملكردشان مورد پذيرش نبوده و برابر مقررات با آنها برخورد مي‌شود.

رجبعلي خسروآبادي، رئيس اداره ميراث فرهنگي استان تهران نيز در نامه‌اي به انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي ايران و دفاتر سفر و گردشگري استان تهران ابلاغ كرد كه براساس نامه معاون گردشگري درخصوص نمايشگاه بين‌المللي اكسپو ميلان درخواست اجراي تور به مقصد ايتاليا در زمان اجراي نمايشگاه اكسپو بايد براي بررسي و تأييد به اداره كل دفتر بازاريابي و تبليغات گردشگري ارسال شود.

مرتضي رحماني موحد، معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي همچنين در نامه خود به رئيس اداره ميراث فرهنگي استان تهران متذكر شده است كه كميته گردشگري ستاد اكسپو به معاونت گردشگري واگذار شده و اين معاونت وظيفه تنظيم برنامه تورها را به‌عنوان تور خاص برعهده دارد.

نمايشگاه اكسپو ميلان قرار است از تاريخ 11ارديبهشت تا نهم آبان‌ماه با عنوان تغذيه زمين در شهر ميلان ايتاليا برپا شود كه ستاد اكسپو وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز با گرفتن زمين در اين نمايشگاه زمينه حضور علاقه‌مندان را فراهم كرده است. اما براساس خبرها معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي در نامه‌اي به سفارت ايتاليا در تهران 17آژانس گردشگري را كه برخي از آنها حتي سابقه اجراي تور در ايتاليا را نداشته‌اند براي هماهنگي حضور در اين نمايشگاه معرفي كرده است.

آنطور كه به اطلاع خبرنگار همشهري رسيده است، سفارت ايتاليا در تهران نيز از ارائه ويزا به برخي شركت‌هاي معرفي شده در فهرست معاونت گردشگري خودداري كرده و دليل اين اقدام را ناآشنايي با برخي شركت‌هاي معرفي شده براي اجراي تور ايتاليا اعلام كرده است. آنطور كه خبرنگار همشهري دريافته است، مرتضي رحماني موحد نيز در جلسه‌اي اعلام كرده است كه به اين اقدام سفارت ايتاليا در تهران اعتراض دارد و براي اقدام متقابل يا ارائه ويزا به تمام 17شركت معرفي شده از سوي او انجام مي‌شود يا آنكه هيچ يك از شركت‌هاي معرفي شده به سفارت ايتاليا در تهران حق حضور در نمايشگاه اكسپو ميلان را نخواهند داشت.

کد خبر 292250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha