همشهری آنلاین: زیست‌شناسان از کشف سه گونه جدید مارمولک در کوه‌های آمریکای جنوبی خبر داده‌اند که می‌توان آنها را دیدنی‌ترین اژدهای روی زمین به شمار آورد.

کشف سه گونه اژدهای مینیاتوری در رشته کوه‌های آمریکای جنوبی

به گزرش مهر، این گونه‌های تازه کشف شده در زمره رنگارنگ‌ترین مارمولک‌های جهان قرار می‌گیرند و به جهت حرکت بسیار سریع و ابعاد کوچک (تنها چند سانتی‌متر) توجه زیست‌شناسان را به خود جلب کرده‌اند.

این جانوران در زمره مارمولک‌های جنگلی (Woodlizards) جای می‌گیرند. این نوع مارمولک‌ها به عنوان اژدهای مینیاتوری شناخته می‌شوند. این عنوان بیش‌تر به دلیل چشمان جستجوگرشان به آنها داده شده است.

تاکنون تنها ۱۲ گونه از این نوع مارمولک‌ها شناسایی شده بود و جالب این که از این تعداد ۵ گونه تنها در ۷ سال اخیر شناسایی شده است.

این سه گونه جدید توسط گروهی از زیست‌شناسان بین‌المللی در جنگل‌های پوشیده از ابر رشته کوه‌های آند واقع در مرز پرو و اکوادور در آمریکای جنوبی شناسایی شده است. این منطقه از جهان به دلیل آن که همواره پوشیده از مه و رطوبت است محلی مناسب برای ادامه حیات گونه‌های مختلف جانوری به شمار می‌آید.

این گونه از مارمولک‌ها بین ۷ تا ۱۵ سانتی‌متر رشد می‌کنند که از این حیث می‌توان آن‌ها را یکی از بزرگ‌ترین گونه‌های مارمولک در جنگل‌های بارانی آمازون به شمار آورد.

زیست‌شناسان می‌گویند، ترکیب رنگی حیرت‌انگیز بدن این جانوران به آن‌ها کمک می‌کند تا خود را در دل طبیعت مخفی نگاه دارند.

کد خبر 292070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha