دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۵
۰ نفر

مدیرکل پیش‌بینی هواشناسی کشور به همشهری گفت که طی روزهای شنبه و یکشنبه گذشته (از ساعت ۱۰صبح شنبه تا ۱۰صبح یکشنبه) لرستان شاهد بیشترین حجم بارندگی بوده است.

باران

آنطور كه احد وظيفه مي‌گويد بيشترين بارش تجمعي با 79/2ميلي‌متر از ايستگاه تجمعي لرستان گزارش شده است. كوهرنگ با 66ميلي‌متر ، شازند اراك با 59ميلي‌متر، بروجرد با 58ميلي‌متر و سپيد‌دشت با 57ميلي‌متر از ديگر نقاط پرباران طي روزهاي شنبه و يكشنبه گزارش شده‌اند.

همزمان، استان‌هاي گيلان، زنجان، خرم آباد، تهران، البرز، آذربايجان شرقي و غربي، همدان، قم، اردبيل، سمنان و مازندران و بخش‌هايي از استان‌هاي كردستان، كرمانشاه، ايلام و خوزستان، كهگيلويه و بويراحمد، چهارمحال و بختياري هم از بارش‌هاي نسبتا خوبي برخوردار بوده‌اند.

به گفته وظيفه، ميزان بارندگي در تهران هم خوب گزارش شده به‌ويژه درمناطق شمالي اين ميزان به رقم 38ميلي‌متر هم رسيده است.اين درحالي است كه ميزان بارندگي سالانه در تهران بنا به اعلام ايستگاه مهرآباد 180تا 200ميلي‌متر است. به گفته وي كمينه و بيشينه هواي تهران امروز به 8 تا 17 درجه بالاي صفر مي‌رسد.

آنطور كه وظيفه مي‌گويد از نيمه شب ديشب بارش‌ها در نوار غربي و مناطق مركزي كشور قطع يا از شدت آنها كاسته مي‌شود.

  • گردوغبار در خوزستان فروكش كرد

درحالي‌كه بسياري از نقاط كشورطي 2 روز گذشته شاهد نزول رحمت الهي بود مديركل پيش‌بيني هواشناسي كشور همزمان از بروز پديده گردو خاك در بخش‌هايي ازمناطق جنوب كشور خبر داد وگفت كه از ظهر روز يكشنبه شاهد بروز پديده گردو خاك در استان فارس و بوشهر و كرمان بوده‌ايم. به گفته وظيفه، عسلويه، بوشهر ، قشم، برازجان و مورچه‌خورت اصفهان از ديگر نقاطي است كه پديده گردوخاك در آسمان آنها گزارش شده است.

آبادان و اهواز هم از شنبه گذشته تا يكشنبه با پديده گردوخاك مواجه بوده اما از ديروز به‌تدريج از غلظت گردو خاك در اين 2شهر كاسته شده است. كوروش بهادري مديركل هواشناسي استان خوزستان هم روز گذشته اعلام كرد كه گرد و غباري كه از روز جمعه در خوزستان ايجاد شده بود از ظهر ديروز فروكش كرده است.

کد خبر 292018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha