همشهری آنلاین: کارگردان نمایش «دومینو» با اشاره به اینکه در این نمایش دو بازیگر مرد در نقش دو زن ایفای نقش می کنند از تاثیری گفت که حوادث بی اهمیت بر سرنوشت سه خانواده که از وجود هم بی اطلاع هستند، می گذارد.

دومینو

به گزارش مهر؛ مهتاب صفدری کارگردان نمایش «دومینو» درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: این نمایش برداشتی آزاد از سه قصه کتاب «۱۰ داستان غم انگیز» نوشته میک جکسن است که توسط محسن زمانی به نگارش درآمده است. این اثر نمایشی اجرای خود را از ۱۶ فروردین ماه در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران آغاز کرده است.

وی درباره داستان نمایش توضیح داد: داستان این نمایش درباره سه خانواده از یک شهر است که با وجودی که یکدیگر را نمی شناسند و از وجود هم خبر ندارند اما سرنوشت، زندگی آنها را از طریق حوادثی بی اهمیت و حتی مضحک چنان به هم پیوند می دهد که تأثیرات عمیق و سرنوشت سازی بر زندگی هم می گذارند. برای نگارش نمایشنامه سه قصه از این مجموعه داستان انتخاب شد که هیچ کدام ربطی به هم نداشتند اما در صحبتی که با نویسنده نمایشنامه داشتیم، قرار بر این شد تا این سه داستان در یک داستان واحد به مخاطب ارائه شود.

این کارگردان یادآور شد: اگرچه این نمایشنامه اپیزودیک نیست اما این سه خانواده ای که در نمایش به تصویر کشیده می شوند با خطی غیر مستقیم به هم ربط پیدا می کنند و یک سری حوادث کوچک و بی اهمیت و پیش پاافتاده باعث می شود سرنوشت این خانواده ها در هم تنیده شود.

صفدری درباره بهره گیری از شیوه زن پوشی در این نمایش گفت: من از واژه زن پوشی استفاده نمی کنم اما بله ما در این نمایش بازیگران مردی داریم که نقش زن ها را ایفا می کنند. این انتخاب هم به دلیل برخی محدودیت ها بود و هم به علت اقتضا داستان. در این نمایش ما دو شخصیت زن بسیار منزوی داریم که با هم خواهر هستند. این دو از جامعه انسانی فاصله گرفته اند و لطافت زنانه ندارند به دلیل همین زمختی تصمیم گرفتم که دو مرد نقش آنها را ایفا کنند تا حس و حالشان بهتر به مخاطب انتقال یابد. این نمایش حال و هوایی فانتزی دارد و تلاش شده چه در دیالوگ نویسی و چه نوع پوشش و بازی بازیگران این موضوع رعایت شود.

وی در پایان درباره استقبالی که تاکنون از این نمایش شده است، گفت: تاکنون ۶ اجرای این نمایش سپری شده که خوشبختانه با توجه به محدودیت هیی که داشته ایم میزان استقبال مخاطب خوب بوده است. در تالار انتظامی همزمان سه نمایش به صحنه می رود که نمایش «دومینو» اولین اجرای هر روز است که خوشبختانه به همین دلیل می توانیم با تمرکز بیشتری صحنه را برای اجرا آماده کنیم اما بعد از پایان نمایش در مدت زمان اندکی باید صحنه را برای گروه بعدی خالی کنیم که همین امر کارمان را سخت می کند.

نمایش «دومینو» نوشته محسن زمانی و با کارگردانی مهتاب صفدری از ۱۶ فروردین تا ۴ اردیبهشت ماه ساعت ۱۸ در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می رود. سینا کرمی، ارسطو خوش‌رزم، سهیل قنادان، امیر محمدی، طاها محمدی، فاطیما نوفلی، کیارش اردشیرپور، شایان فصیح‌زاده، هانیه صالحی و علی احمدی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

همچنین سایر عوامل عبارتند از محمد قدس مشاور تهیه و تولید، علیرضا حسینی و مهتاب صفدری طراح صحنه،سمانه حسینی طراح لباس، رها جهانشاهی طراح گریم، ساسان پناهی و غزل امین‌نیا طراح پوستر و بروشور، فرهاد میرمحمدصادقی آهنگساز و طراح افکت،هانیه صالحی دستیار کارگردان، سیاوش سحابی نوازنده کمانچه، شهره خیری آوا، آرای معزی و ساناز دریایی عکاس، علی احمدی ساخت تیزر تبلیغاتی، سجاد باقری و علی شهیدی دستیاران تیزر، مصطفی قدرتساخت دکور، سمیه خواسته دوخت لباس، علیرضا حسینی، فرید حسینی روابط‌ عمومی و احمدرضا حجارزاده مشاور امور رسانه‌ای.

کد خبر 291845

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha