همشهری آنلاین: ارزش سهام جمعه ۲۱ فروردین در بازارهای آسیا با نوسان همراه بود. ارزش سهام در هنگ کنگ افزایش و در توکیو کاهش داشت.

asian

به گزارش خبرگزاری فرانسه از هنگ کنگ، بر اساس این گزارش، ارزش سهام نیکی 18 صدم درصد کاهش یافت که این پایین ترین رقم از آوریل سال 2000 محسوب می شود. ارزش سهام در بازار هنگ کنگ - که دو روز گذشته بیش از شش درصد افزایش داشت - یک ممیز 59 صدم درصد افزایش یافت. ارزش سهام در بازار سیدنی نیز 23 صدم درصد و در سئول نیز یک درصد افزایش داشت.

ارزش سهام در بازار شانگهای - که طی سال گذشته دو برابر شده بود - با افزایش 24 صدم درصدی همراه شد. از آغاز روز چهارشنبه و پس از پایان تعطیلات طولانی مدت آخر هفته، شاخص سهام هنگ سنگ با افزایش قابل توجهی همراه شد.

این در حالی است که تحلیل گران درباره کاهش ارزش سهام در بازارها هشدار داده اند. تیم اسکرودرز مدیر فروش در موسسه پنگانا کپیتال در ملبورن اعلام کرد:« این پدیده سبب تزریق مقادیر زیادی پول به بازار در این دوره زمانی کوتاه شده است.» او همچنین گفت:« این روند احتمال بازگشت دارد . به نظر می رسد گمانه زنی های فراوانی در ارتباط با ورود وجوه به بازار به سبب سیاست کمک های اقتصادی از سوی چین وجود دارد.»

در چین، اداره ملی آمار اعلام کرد نرخ تورم در این کشور در ماه مارس همانند فوریه یک ممیز چهارم صدوم درصد بوده است.
این خبر برای مقامات چینی خوشحال کننده است زیرا آنها در تلاش برای بهبود رشد اقتصادی این کشور هستند.

در وال استریت،‌ سه شاخص مهم با افزایش همراه شدند. وزارت کار آمریکا اعلام کرد شمار افرادی که به عنوان بیکار ثبت نام کرده اند طی چهار هفته گذشته با کاهش همراه شد که پایین تریم رقم طی 15 سال محسوب می شود.

شاخص سهام داو جونز 31 صدم درصد، اس اند پی 500، 45 زصدم درصد و نزدک 48 صدم درصد افزایش یافتند.

کد خبر 291740

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha