همشهری آنلاین: سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: ارتش یمن قدرت آن را دارد که دشت‌ها، کوه‌ها و بیابان‌های یمن را به قبرستان متجاوزان تبدیل کند.

یمن را به قبرستان متجاوزان تبدیل می کنیم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سرهنگ شرف لقمان سخنگوی وزارت دفاع یمن، در اولین کنفرانس خبری خود تاکید کرد: صنعا فرصتی را به ملتهای عرب ازجمله مردم عربستان می دهد تا به وجدان خود مراجعه کنند و برای متوقف شدن حملات ضد یمن دولتهایشان را تحت فشار قرار دهند.

شرف لقمان ادامه داد: مردم یمن هیچگاه گمان نمی کردند که برادرانشان در عربستان به منبع اصلی تعرض و تجاوز به یمن تبدیل شوند.

وی گفت: هدف آل سعود از حملات هوائی به یمن ایجاد فقر و گرسنگی و به زانو درآوردن مردم یمن برای مجبور کردن آنها به تسلیم شدن است.

ماری کلر فگالی سخنگوی صلیب سرخ در یمن نیز اعلام کرد: نخستین هواپیمای کمیته بین المللی صلیب سرخ حامل 16 تن کمک پزشکی روز جمعه در صنعا به زمین نشست.

انفجار درپایگاه نظامی صنعا

شبکه العالم از بروز آتش سوزی و انفجار در پایگاه نظامی الصباحه واقع در غرب صنعا خبر داد. این حادثه پس از چهار حمله هوایی جنگنده های سعودی به این پایگاه رخ داد.

ازسوی دیگرشبکه الجزیره از حملات هوایی شدید جنگنده های ائتلاف موسوم به ائتلاف عربستان به فرودگاه صنعا و پایگاه نظامی الدلیمی خبر داد.

افزایش مخالفان عربستان

منابع خبری اعلام کردند، علیرغم استمرار حملات هوایی به یمن، پیشروی کمیته های مردمی و ارتش ادامه دارد و افراد و قبایل بیشتری به مخالفان تجاوز عربستان پیوسته اند.

احمد فرحات گزارش داد: درحملات هوایی جنگنده های سعودی به استان عمران شماری از شهروندان یمنی به شهادت رسیدند و مردم برای بیرون آوردن اجساد قربانیان از زیر آوار منازل تلاش خود را آغاز کردند.درحالی که جنگنده ها در استان عمران، یک مسجد را هدف قرار دادند در صعده هم مناطق مسکونی.انبارهای آب، خط لوله انتقال آب، فرودگاه صعده و ایستگاههای برق و گاز مورد حمله قرارگرفت.

سخنگوی ائتلاف دیدبان جنایات دشمنان یمن گفت: از ابتدای تجاوز به یمن 445 شهروند یمنی کشته شده اند و 1050 نفر زخمی شده اند که بیشترشان زن و کودک بوده اند.

دعوت علما:بپاخیزید

علما و روحانیون یمنی از مردم این کشور خواستند برای مقابله با تجاوزات سعودی ها به پا خیزند.

علمای یمنی در پایان سمینار « مسئولیت جامعه در مقابله با تجاوزات » که از سوی سازمان علمای این کشور درشهر صنعا برگزار شد از همه یمنی ها خواستند بیش از پیش همبستگی داشته باشند .

همچنین ساکنان بنی مطر در غرب صنعا با راهپیمایی عظیمی پیکر پنج زن و کودک را که درحملات هوائی آل سعود کشته شده بودند تشییع کردند.

درتحولی دیگرمردم تونس در حمایت از مردم یمن و در اعتراض به تجاوزات رژیم آل سعود به یمن تظاهرات کردند.

تشکلهای مردمی و حزبی در موریتانی با تجمع در برابر سفارت یمن در نواکشوت تجاوز آل سعود و آمریکا را به ملت یمن محکوم کردند.

همزمان دهها نفر از اعراب و مسلمانان مقیم روسیه در محکومیت حمله آمریکایی - سعودی به یمن و قتل عام مردم این کشور تظاهرات کردند.

بمبهای آتش زا

شبکه تلویزیونی العالم نیزگزارش داد، بررسی اماکنی که عربستان سعودی در یمن مورد حمله قرار داده است نشان می دهد رژیم آل سعود از بمب هایی استفاده می کند که منجر به حریق در اماکن و قربانیان مورد حمله می شود

همزمان شماری از وکلای یمنی از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به اتهام همکاری با تجاوز رژیم آل سعود به ملت یمن و خیانت به کشور شکایت کرده‌اند.

ادامه حملات جنگنده‌های متجاوز ائتلاف عربی به یمن

جنگنده‌های ائتلاف عربی حملات وحشیانه خود را به مقر نیروی هوایی حامی جنبش انصارالله در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی صنعاء در ساعات اولیه صبح امروز (جمعه) از سر گرفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در این تجاوز جدید ائتلاف عربی مجددا فرودگاه صنعاء و پایگاه الدیلمی در ساعات اولیه صبح امروز و همچنین نیروهای انصارالله در استان‌های عدن، شبوه و لحج هدف قرار گرفتند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف شبانه دست به حملات شدیدی به فرودگاه صنعاء و پایگاه الدیلمی زدند و همچنین اردوگاه نیروهای ویژه و انبارهای سلاح در صنعاء را هدف قرار دادند.

منابع امنیتی نیز اعلام کردند که جنگنده‌های ائتلاف اسکله عدن و مناطق کوهستانی در میان "المعلا" و "خورمکسر" را هدف قرار دادند.

در همین حال، شبکه سومریه نیوز گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف عربی پنج شنبه شب در حمله‌ای، ساختمان وزارت دفاع در صنعاء را هدف قرار دادند.

پیشتر نیز در حملات به پایگاه‌ها تیپ 310 در شهر عمران در شمال یمن 15 تن از نیروهای مردمی جنبش انصارالله و همچنین نیروهای حامی علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری پیشین یمن کشته شدند.

از سوی دیگر "ریاض یاسین"، وزیر خارجه در دولت مستعفی یمن در مصاحبه با روزنامه الوطن عربستان مدعی شد که عملیات نظامی کشورهای ائتلاف تحت رهبری عربستان در مناطق نظامی محدود انجام می شود.

وی در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر میانجیگری عمان جهت حل و فصل بحران یمن گفت: فکر نمی‌کنیم که چنین مساله‌ای وجود داشته باشد.

از سوی دیگر، وزیران دفاع عربستان و مصر برای بررسی تقویت همکاری نظامی مشترک در ائتلاف علیه مردم یمن دیدار کردند.

"صدقی صبحی"، وزیر دفاع مصر در دیدار با "محمد بن سلمان" وزیر دفاع و رئیس دفتر پادشاهی عربستان و مشاور ویژه پادشاه این کشور در ریاض درخصوص مشارکت مصر در این ائتلاف جهت تحقق اهداف عملیات نظامی گفت‌وگو کردند.

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه در خبری فوری گزارش داد که اولین هواپیمای حاوی کمک‌های پزشکی از صلیب سرخ در صنعاء فرود آمد.

پیشتر سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرده بود که این کمیته موافقت ائتلاف تحت رهبری عربستان را برای انتقال کمک‌های پزشکی حیاتی به یمن کسب کرده است.

سخنگوی این کمیته افزود: این نخستین هواپیمایی است که از صلیب سرخ در صنعاء فرود می‌آید و حاوی 16 تن کمک‌های پزشکی است.

همزمان روسیه نیز خواهان اصلاحاتی نیز در پیش‌نویس کشورهای عربی حوزه خلیج فارس درخصوص یمن شد که احتمال می‌رود شورای امنیت امروز در مورد آن رای‌گیری کند. این اصلاحات شامل ممنوعیت ارسال سلاح به تمامی طرف‌ها و همچنین برگزاری مذاکره میان کشورهای ائتلاف عربی با جنبش انصارالله می‌شود.

کد خبر 291729

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha