همشهری آنلاین: وزیر بهداشت با اشاره به تعداد بسیار بیمارستان‌های آموزشی، گفت: با کاهش تعداد بیمارستان‌های آموزشی یا تجمیع آنها می‌توان خدمات بهتری به بیماران ارائه کرد و از مسیر تجمیع بیمارستان‌های آموزشی به ارتقای بیشتر آموزش و ارائه خدمات مطلوب‌تر دست یافت.

به گزارش ایسنا، دکتر سيد حسن هاشمی در دیدار نوروزی با اعضاي دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، ساختار دانشگاه‌های بزرگ کشور را مناسب ندانست و با اشاره به گستردگی حوزه کاری دانشگاه‌ها و وجود حدود 40 شهر در اطراف تهران، تاکید کرد: مصمم هستیم مدیریت بهداشت و در آینده نزدیک درمان را در تهران بزرگ یکپارچه سازیم و امسال بتوانیم حوزه بهداشت در تهران را یکپارچه کنیم؛ در این صورت دانشگاه‌های بزرگ توان مضاعفی پیدا خواهند کرد که به حوزه آموزش و پرورش توجه بیشتری بشود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكي افزود: امیدواریم در سال 94 بتوانیم گام‌های موثری در راستای توسعه زیرساخت‌ها برداشته و به عنوان یادگاری دولت یازدهم، شاهد توسعه مراکز آموزشی و تخت‌های بیمارستانی در دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي باشیم.

دکتر هاشمی با بیان اینکه دانشگاه‌های بزرگ کشور تا بین‌المللی نشوند ارتقا نخواهند یافت، بر نگاه ملی و پرهيز از نگاه جزیره‌ای در وزارت بهداشت تاكيد كرد و گفت: دانشگاه‌های بزرگ باید کاملا مستقل باشند و وزارت بهداشت صرفا نظارت داشته باشد. اين درحاليست كه روش فعلی با بالندگی دانشگاه‌ها هم‌راستا نیست ولي امیدوارم در دانشگاه‌های علوم پزشکی به سمتی حرکت کنیم که بیمارستان‌ها استقلال یافته و بصورت واحدهای مستقل اداره شوند.

وزیر بهداشت همچنين در ديدار نوروزي با رییس، اعضاء هیئت رئیسه و اساتید دانشگاه علوم پزشكي ايران نيز ابراز امیدواری کرد بتوان تصمیماتی در تهران گرفت که بخشی از مسؤلیت‌هایی که هم‌راستا با مأموریت‌های یک دانشگاه نیست، کاهش پیدا کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: شاید بتوانیم در تهران حوزه بهداشت را یکپارچه ببینیم و مسؤلیت آن را از دوش سه دانشگاه برداریم و امیدواریم مسؤلین بهداشت برای کل تهران بزرگ در این مورد اتفاق نظر داشته باشند.

کد خبر 291417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha