همشهری آنلاین: یک دیپلمات پیشین ایران با بیان اینکه: آمریکا دچار اختلافات داخلی است و توقع دارد هزینه این اختلاف‌ها را ایران در مذاکرات و توافق بپردازد، از اخلاف نظر دیگر مذاکره کنندگان و شیطیت‌های عربستان و اسرائیل سخن گفت.

سید حسین موسویان

به گزارش ایسنا سید حسین موسویان در گفت‌وگو با تلویزیون و رادیو بی بی سی ورلد درباره دلایل پیچیده و طولانی شدن مذاکرات هسته‌ای گفت: مشکلات باقی‌مانده مذاکرات مربوط به خواسته‌های فرا ان پی تی قدرت‌های جهانی است. اختلافی در مورد تعهدات ایران در قالب ان پی تی نیست.

وی گفت: 6 قدرت مذاکره کننده با ایران مواضع یکپارچه ندارند. ایران باید با شش کشوری مذاکره کند که مواضع متفاوت در مورد جزیئات توافق دارند.

این دیپلمات پیشین ایران تاکید کرد: برخی از کشورها، عمدتا آمریکا، دچار اختلاف داخلی است و توقع دارند ایران هزینه اختلافات داخلی آنها را بپردازد.

موسویان افزود: شیطنت‌های پشت پرده کشورهای مزاحم مثل عربستان و اسرائیل رو به افزایش است.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: عدم تناسب و هم‌وزن بودن اجرای تعهدات متقابل از دیگر مشکلاتی است که در مسیر مذاکرات وجود دارد. قدرت‌های جهانی اجرای نامتوازن می‌خواهند در حالی که ایران بر تناسب و توازن اقدامات متقابل اصرار دارد. با این وجود طرفین پیشرفت‌های چشمگیر داشته‌اند و شانس اعلام توافق در مورد اصول تا پایان امروز بسیار زیاد است.

کد خبر 290994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha