همشهری آنلاین: معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به طرح جامع مسکن گفت: خروجی‌های اولیه طرح جامع مسکن در معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی آماده شده و ما نیازمند هماهنگی‌های لازم در بخش برنامه‌ریزی هستیم.

پیروز حناچی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی در خصوص طرح جامع مسکن اظهار کرد: مطالعات کارشناسان طرح جامع مسکن نشان می‌دهد که چهار دهک ابتدایی جامعه برای تهیه مسکن خود نیازمند کمک‌های دولت هستند و تأمین مسکن دهک‌های پنجم تا دهم نیز توسط خود مردم برنامه‌ریزی و تأمین می‌شود. بنابراین باید کاری کرد تا در درجه اول خط فقر جابه‌جا نشود و در درجه دوم این طرح توسط بخش خصوصی و مردم به اجرا درآید. دولت کمک‌های خود را به چهار دهک اول متمرکز کرده و سیاست‌گذاری را هم در اختیار دارد تا قیمت زمین را در کلانشهرها کنترل کند و شرایطی را فراهم کند که با آن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای صرف برخورد نشود. ضمن این‌که سیاست‌های کلان اقتصادی هم در اجرای طرح جامع مسکن موثر هستند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص زمان نهایی شدن طرح جامع مسکن نیز به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: خروجی‌های اولیه طرح جامع مسکن در معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی آماده شده و ما نیازمند هماهنگی‌های لازم در بخش برنامه‌ریزی هستیم. حلقه مفقوده هماهنگی برنامه‌ریزی‌های مرتبط با طرح جامع، بخش مسکن اجتماعی و تأمین مسکن کم‌درآمدهاست که در گذشته در طرح‌های توسعه و عمران شهری به این موضوع پرداخته نمی‌شد ولی در تلاش هستیم تا در نشست‌هایی به نقطه بهینه در این زمینه دست یابیم.

کد خبر 289876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha