همشهری آنلاین: فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: بیش‌تر زمین‌خواران، ساکنان اطراف مناطق حفاظت شده هستند که در ایام تعطیلات نوروزی با شدت بیش‌تری رصد می‌شوند و زیر ذره‌بین خواهند بود.

ساکنان اطراف مناطق حفاظت شده زیر ذره‌بین هستند

به گزارش ايرنا، سرهنگ حمید رضا خیلدار روز شنبه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری برای جلوگیری از زمین‌خواری افزود: زمین‌خواران در ایام تعطیلات بیش‌ترین سوء استفاده را دارند بنابر این گشت‌زنی‌ها با دقت بیش‌تری انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: صاحبان مستحدثات (ساخت و سازها) در اطراف مناطق حفاظت شده و ساکنان زمین‌های منتهی به کوه‌ها بیش‌ترین دست‌درازی به طبیعت را دارند، این افراد در روزهای تعطیل اقدام به زمین‌خواری می‌کنند به این صورت که درختی بیرون از زمین‌های خود می‌کارند و بعد از مدتی دیواری اطراف آن می‌کشند و به مرور جزو زمین‌های آنها می‌شود.

سرهنگ خیلدار به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمین کوه‌خواری اشاره کرد و گفت: کوه‌خوارها همین افراد هستند که با کاشت درخت به مرور کوه‌ها را تصرف می‌کنند از این رو در ایام تعطیل زیر ذره‌بین خواهند بود.

وی با هشدار به این افراد افزود: بر این اساس اکیپی متشکل از نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، پلیس پیشگیری ناجا و نیروی انتظامی تشکیل شده است که از 25 اسفند تا 15 فروردین ماه تمام مباحث محیط زیستی را رصد خواهند کرد و برخورد با این افراد در دستور کار آنها قرار دارد.

کد خبر 289819

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha