همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر غنی‌تر شدن محتوای محیط زیستی کتاب‌های درسی گفت: با راه‌اندازی مدارس 'جم' محتوای زیست محیطی کتاب‌ها با همکاری آموزش و پرورش غنی‌تر می‌شود.

محتوای محیط زیستی کتاب‌های درسی غنی‌تر می‌شود

به گزارش ايرنا، محمد درویش روز چهارشنبه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که حفظ محیط زیست باید از مدارس آغاز شود، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امضاء کرده‌اند در حال همکاری برای راه‌اندازی مدارس جامع محیط زیستی (جم) هستند.

وی اظهار کرد: در این راستا اکنون منشور این مدارس تدوین شده است و برای تهیه شیوه‌نامه اجرایی و نهایی شدن آن در حال مذاکره با آموزش و پرورش هستیم.

درویش گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر غنی‌تر شدن مباحث درسی دانش آموزان از لحاظ مسایل محیط زیستی درصدد هستیم برای سال تحصیلی 94 - 95 مدارس جم در سراسر کشور آغاز به کار کنند که برای مرحله اول 60 مدرسه داوطلب شده‌اند.

وی ادامه داد: این مدارس در مقاطع پیش دبستانی، دبستانی و متوسطه اول و دوم فعالیت خواهند کرد و بر اساس آن دانش‌آموزان نصف روز در هفته را در طبیعت می‌گذرانند تا بتوانند از نزدیک با مواهب طبیعی و نحوه استفاده و حفاظت از آن آشنا شوند.

وی تاکید کرد: این نحوه آموزش برای گروه‌های سنی زیر 9 سال بسیار مناسب است و بعد از آن آموزش در قالب کتاب‌های درسی و ارایه مطالب محیط زیستی انجام می شود.

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در مدارس جم به دانش آموزان موازین برخورد با محیط زیست، استفاده کم‌تر از کاغذ، تفکیک زباله از مبدا، جلوگیری از هدر رفت انرژی و استفاده از انرژی‌های نو آشنا می‌شوند، همچنین تشکیل کمیته محیط زیست در مدارس نیز یکی دیگر از برنامه‌ها است.

وی تاکید کرد: زمانی که قرار است کار تازه‌ای در کشور انجام شود عده‌ای مقاومت می‌کنند اکنون فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد و قطعا می‌توانیم در زمینه تامین اعتبار نیز بهتر عمل کنیم.

درویش به تاکید مقام معظم رهبری بر نقش مردم در نمره دادن به ارزیابی‌های محیط زیستی اشاره کرد و گفت: بر این اساس پیش‌بینی کردیم تا تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی و همیارهای محیط زیست را افزایش دهیم و برای آن‌ها کارت صادر کنیم تا مردم به طور مستقیم در حفظ محیط زیست و نمره دادن به این فعالیت‌ها سهیم باشند.

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: بر این اساس مردم خودشان را ارزیاب محیط زیست خواهند دانست و موجب افزایش سواد محیط زیستی در جامعه می‌شود.

کد خبر 289674

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha