همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پیشنهاد تشکیل صندوقی برای اعطای تسهیلات به زوج‌های نابارور خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهر آشخانه خراسان شمالی، با اشاره به سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي برای افزایش جمعیت کشور، گفت: امسال در طرح تحول نظام سلامت ۶۰۰ میلیارد تومان برای افزایش جمعیت، کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پیش‌بینی شد که یک سوم آن اختصاص یافت.

وی در ادامه به هزینه‌های بالای درمان ناباروری در کشور اشاره کرد و افزود: حدود ۳ میلیون زوج نابارور در کشور داریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكي افزود: اگر بانک‌ها به زوج‌های نابارور تسهیلات پرداخت کنند، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بهره بانک‌ها را پرداخت می‌کند.

هاشمی از پیشنهاد تشکیل صندوقی با ۲۰۰ میلیارد تومان اندوخته برای اعطای تسهیلات به زوج‌های نابارور خبر داد و گفت: وزارت بهداشت همچنین پیشنهاد داد، به ازای هزینه هر دوره درمان زوج‌های نابارور که 1.5 میلیون تومان است، دو دوره را بیمه قبول کند که هنوز اجرایی نشده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در ادامه از راه‌اندازی ۷۶ بیمارستان در سه یا چهار ماه آینده در کشور خبر داد و گفت: اعتبارات لازم تامین و تجهیزات این بیمارستان‌ها خریداری شده و رئیس‌جمهور سه روز قبل مجوز جذب حدود ۷ هزار نفر را ابلاغ کرده است که بزودی از طریق فراخوان و آزمون عمومی جذب می‌شوند.

کد خبر 289359

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha