یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد این هفته به کشورهای افغانستان، ترکمنستان و قرقیزستان سفر خواهد کرد.

خبرنگار همشهری کسب اطلاع کرد، رئیس جمهوری صبح روز سه شنبه به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورهای افغانستان و ترکمنستان به این کشورها سفر می‌کند. احمدی نژاد در این سفرها که هرکدام، یک روز به طول خواهد انجامید، به ترتیب در کابل با حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان و در عشق آباد با قربان قلی بردی محمداف رئیس جمهوری ترکمنستان دیدار و پیرامون مسایل مهم منطقه‌ای و مورد علاقه طرفین به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت.  همچنین در جریان سفر رئیس جمهوری، هیات‌های سیاسی  و اقتصادی طرفین در کمیسیون‌های جداگانه به رایزنی و پیگیری به منظور ارتقای سطح روابط دوجانبه خواهند پرداخت.
محمود احمدی نژاد همچنین در جریان سفر منطقه‌ای خود، به منظور شرکت در هفتمین اجلاس  سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای  که ۲۵مرداد ماه برگزار می‌شود، روز پنج شنبه به بیشکک پایتخت قرقیزستان محل برگزاری این اجلاس سفر خواهد کرد.
در این اجلاس سران کشورهای چین، روسیه، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان و ازبکستان به عنوان عضو و سران کشورهای ایران و مغولستان به عنوان ناظر سازمان شانگهای شرکت خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، وزرای امور خارجه هند و پاکستان به‌عنوان ناظر و همچنین معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و سران کشورهای افغانستان و ترکمنستان به عنوان مهمانان این اجلاس حضور خواهند داشت.
در هفتمین اجلاس سازمان همکاری شانگهای در بیشکک همچنین دبیر کل سازمان همکاری شانگهای و مدیر کمیته اجرایی منطقه‌ای، ضد تروریستی سازمان همکاری شانگهای گزارش کار این سازمان را در بخش‌های مختلف ارائه خواهند کرد.  سازمان همکاری شانگهای ۶سال پیش برای حل مسایل مرزی و منطقه‌ای از سوی پنج کشور چین، قزاقستان، روسیه، تاجیکستان و قرقیزستان که دارای مرز مشترک هستند تشکیل شد.   اکنون افزون بر این چهار کشور ازبکستان نیز عضو پیمان شانگهای است.  ایران، هند، پاکستان و مغولستان نیز به عنوان کشورهای ناظر این سازمان هستند.
کد خبر 28773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز