جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با انتقاد از پژوهشی که آن را پژوهش نفتی خواند،‌ با اشاره به رویه‌هایی که از دهه‌های گذشته و با تکیه به پول نفت در کشور شکل گرفته است، بر لزوم افزایش بهره‌وری در پژوهش با ورود بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان به این عرصه تأکید کرد.

به گزارش تسنیم، دكتر سورنا ستاری ضمن ابراز امیدواری نسبت به تحقق چشم‌انداز پژوهش، گفت:‌ بودجه پژوهش برای سال آینده 34 درصد رشد داشته و ما در شرایط فعلی نمی‌توانیم بیش از این از دولت انتظار افزایش بودجه را داشته باشیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: ما باید پژوهشی را که در ساختمان و آزمایشگاه و استخدام دولتی پژوهشگر خلاصه می‌شود تعطیل کنیم و به سمتی برویم که اصل را در حوزه پژوهش و بودجه‌های پژوهشی بهره‌وری قرار بدهیم.

وی ادامه داد: ما نباید به دنبال بالا بردن آمار با افزایش ساختمان و نیروی پژوهشی باشیم، چرا که در حال حاضر انواع و اقسام پژوهشکده‌ها را در سیستم دولتی داریم که دارند حقوق و دستمزد پرداخت می‌کنند، اما باید بدانیم که هیچ وقت با تأسیس پژوهشکده‌های دولتی و با استخدام کردن نمی‌توانیم پژوهش را توسعه بدهیم.

ستاری، راهکار افزایش بهره‌وری در حوزه پژوهش را ورود بخش خصوصی به این عرصه از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: ما از طریق افزایش بهره‌وری که با ورود بخش خصوصی خواهیم داشت می‌توانیم کمبودهای بودجه را جبران کنیم و به چشم‌انداز در نظر گرفته شده برای پژوهش دست یابیم.

کد خبر 287705

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha