هشهری آنلاین: دوازدهمین دوره "فیلم تصویر" همزمان با جشن تصویر سال با بخش تازه‌ای تحت عنوان "جشنواره جشنواره‌ها" از اول تا ۲۰ اسفندماه برپا می‌شود.

samadian

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، سیف‌الله صمدیان دبیر این رویداد هنری با اشاره به اضافه شدن بخش تازه‌ای با عنوان "جشنواره جشنواره‌ها" به جشنواره فیلم تصویر گفت: این جشنواره که یکی از جشنواره‌های عجیب و غریب دنیاست 20 شب ادامه دارد و از معدود جشنواره‌هایی است که برای نمایش فیلم‌هایش پول نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: به همت آقای ایوبی و دوستانشان در سازمان سینمایی فیلم‌هایی که امکان نمایش عمومی ندارند اما صاحب تفکر خلاقیت هستند در بخش مستند، تجربی، کوتاه، انیمیشن و حتی ویدئو آرت به نمایش گذاشته خواهند شد و سازمان سینمایی امسال در برگزاری "جشنواره جشنواره‌ها" و "جشنواره فیلم تصویر" به ما کمک خواهد کرد.

به گفته صمدیان؛ امسال ویژگی خاص‌تر جشنواره فیلم تصویر، بخش "جشنواره جشنواره‌ها"ست که امکانی فراهم آورده تا هر دوستدار سینمایی و علاقه‌مند، عاشق و درگیر سینما بهترین فیلم‌های سال را در یک فرصت و فضای ویژه به تماشا بنشینند.

وی توضیح داد: از اول تا 20 اسفند و همزمان با برگزاری جشنواره‌ی فیلم تصویر؛ 11 فیلم بخش مسابقه "هنر و تجربه" سال 93، برگزیده‌های سینما حقیقت، فیلم کوتاه تهران و جشن خانه سینما هر روز از ساعت 16 تا 18 در سالن "ناصری" برای علاقه‌مندان پخش خواهد شد.

صمدیان در بخش دیگری از سخنانش به اضافه شدن بخش "جایزه بهترین تصویر" به این دوره از جشن اشاره کرد و گفت: این جایزه به بهترین تصویر در بخش زیر 25 سال تعلق می‌گیرد. فرق این جایزه با انتخاب بهترین فیلمبردار این است که در این بخش علاوه بر فیلمبرداری خوب، دکوپاژ کارگردان و افتر افکت‌های بکار رفته که تصویر ویژه‌ای ساخته‌اند که آن را لایق جایزه می‌کند.

دبیر دوازدهمین فیلم تصویر به آمار این دوره از جشن در بخش فیلم اشاره کرد و گفت: 111 فیلم در بخش آزاد و 59 فیلم در بخش مسابقه (جوانان زیر 25 سال) به نمایش درمی‌آید، این آمار شامل 23 فیلم نیمه بلند و 36 فیلم کوتاه و در بخش موبایل نیز 17 فیلم به نمایش گذاشته می‌شود.

او همچنین به هیأت داوری و انتخاب جشنواره فیلم تصویر اشاره کرد و گفت: پیروز کلانتری، ساعد نیک‌ذات و نیما عباس‌پور هیأت انتخاب و رخشان بنی‌اعتماد، محمود کلاری و اکبر عالمی هیأت داوران بخش فیلم هستند.

به گزارش ایسنا، دوازدهمین جشنواره فیلم تصویر از اول تا 20 اسفندماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

کد خبر 287588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha