چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: بسیاری از داروهای لاغری تبلیغ شده در شبکه‌های ماهواره‌ای حاوی مواد مخدر آمفتامین هستند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا قدیرزاده در پنجمین نشست علمی و پژوهشی مبارزه با مواد مخدر با موضوع «سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها از دیدگاه پزشکی قانونی» افزود: ماده آمفتامین، سوخت و ساز بدن افراد را افزایش و اشتها را کاهش می‌دهد و موجب کاهش وزن فرد می‌شود.

آمفتامین یک داروی محرک اعصاب است که نوعی ماده مخدر و روانگردان به شمار می‌رود و استفاده طولانی مدت از آن باعث بروز اعتیاد در فرد مصرف‌کننده می‌شود.

آمفتامین‌ها بسیار اعتیادآور بوده و به اشکال مختلفی مانند قرص، کپسول، پودر و کریستال تولید می‌شوند.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی کشور تاکید کرد: یکی از معضلات جامعه در حوزه مصرف شیشه در تهران، توزیع داروهای حاوی شیشه به منظور لاغری در آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی زنانه است.

قدیرزاده گفت: در بسیاری از داروهایی که در شبکه‌های ماهواره‌ای به عنوان برطرف‌کننده مشکلات جنسی تبلیغ می‌شوند نیز مخدر شیشه وجود دارد.

وی افزود: یکی از معضلات ناشی از مصرف شیشه در افراد از بین رفتن مهارت‌های جنسی است.

قدیرزاده بیان کرد: اگر واقعیت‌های جامعه را قبول نکنیم و ندانیم کجا هستیم، نخواهیم دانست که در چه مسیری حرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه 40 درصد تریاک دنیا در ایران مصرف می‌شود، عنوان کرد: روزانه 1.5 تن مواد مخدر در کشور ما مصرف و سالانه سه میلیارد دلار بابت مصرف مواد هزینه می‌شود.

قدیرزاده خاطرنشان کرد: مصرف همزمان متادون و شیشه یکی از معضلاتی است که در حال حاضر در حوزه درمان با آن مواجه شده‌ایم.

وی اظهار کرد: در گذشته افرادی شیشه را مصرف می‌کردند که وضعیت مالی مناسبی داشتند اما بعد از گذشت چند سال به مصرف توأم شیشه و کراک تبدیل شد و پس از آن آشپزخانه‌های تولید شیشه در کشور ایجاد شد.

مدیر کل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در حوزه برخورد با تولیدکنندگان شیشه با کمبودهای قانونی مواجه بودیم و طولانی شدن روند تصویب آن موجب ایجاد کارگاه‌های تولید شیشه شد.

قدیرزاده بیان کرد: در یک برهه زمانی قیمت ماده مخدر تریاک افزایش یافت و شیشه با قیمت ارزان توزیع می‌شد که موجب افزایش مصرف بین افراد شد. در یک برهه زمانی ایران از واردکننده شیشه به تولیدکننده این مخدر تبدیل شد.

کد خبر 287564

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha