همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در وب سایت شخصی خود یادداشتی درباره سفرش به استان کرمان نوشته است.

hashemi

دكتر سيد حسن هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در اين يادداشت اورده است:

«امشب پس از سفری یک روزه در معیت جناب آقای دکتر جهانگیری از کرمان به تهران آمدم. با این‌که همکارانم در کرمان زحمات زیادی برای اجرای مناسب طرح تحول نظام سلامت متحمل شده‌اند، به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در بخش سلامت طی دو دهه گذشته، شرایط چندان مناسب به نظر نمی‌رسید و ازدحام شدید به ویژه در اورژانس بیمارستان‌ها آزار دهنده بود.

در بیمارستان افضلی‌پور با ظرفیت ٢٠ تا ٢٥ تخت اورژانس حدود ٧٠ نفر بستری یا منتظر خالی شدن تخت بودند که این نشان می‌دهد در شهرستان‌های استان کرمان زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب نیست و علیرغم همه تلاش‌های قابل تقدیر انجام شده، در این استان هنوز با اهداف مورد نظر فاصله داریم.

این در حالی است که استان کرمان بیشترین سهم را در صادرات غیرنفتی دارد؛ نیروهای فراوانی را در عرصه سیاست کشور پرورش داده و سرمایه‌داران زیادی در این استان حضور دارند؛ با این پشتوانه نباید بخش سلامت کرمان چنین وضعیتی داشته باشد. ای کاش این هموطنان، بخشی از وقت، توان و سرمایه خود را در حوزه خدمات به کار می‌گرفتند تا مردم این استان پهناور، طعم رفاه را بیشتر و بهتر می‌چشیدند.

در شورای اداری استان هم گفتم که با وجود تقبل هزینه توسعه بیمارستان شهید باهنر، وظیفه ما تأمین نیروی متخصص است. مسئولان استان اعم از استاندار، نمایندگان مردم، شهردار‌ها و اعضای شوراهای شهر در این بخش وظیفه سنگینی بر عهده دارند و امیدوارم به ما کمک کنند.

همه باید دست به دست هم داده و این راه را تا رسیدن به هدف ادامه دهیم که حاصلش رضایت‌مندی مردم خواهد بود و این حق طبیعی مردم است که دسترسی بهتری به خدمات داشته باشند. این کار قطعا با قدری تدبیر و اجازه در تغییر کاربری‌ها توسط شهرداری‌ها عملی است. امیدوارم با همراهی مدیران اجرایی استان و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی، شاهد تحولی جدی در حوزه سلامت کرمان باشیم».

  • منبع: وب سايت شخصي دكتر سيد حسن هاشمي
کد خبر 286939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha