همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اراده ملت در موضوع هسته‌ای اجازه نمی‌دهد دیگران تصورات غلط و تاجر مابانه از مذاکرات داشته باشند؛ چرا که مذاکرات هسته‌ای محلی برای چانه‌زنی‌های تجاری نیست.

لاریجانی

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در آستانه‌ 22 بهمن و در حاشیه کنگره بین‌المللی میهمانان خارجی سی‌ و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 22 بهمن یادآور حرکت عظیم ملت ایران بود که در تاریخ ماندگار شد. نتایج این نهضت بزرگ هر روز روشن‌تر می‌شود و از این جهت حفظ و تداوم آن بسیار مهم است. ملت ایران که خود انقلاب را ایجاد کردند باید از آن نیز صیانت کنند.

وی افزود: در شرایط فعلی که موضوع مذاکرات هسته‌ای در پیش است و ماجراجویی‌های مختلفی نیز در منطقه در حال وقوع است ملت ایران می‌توانند اراده‌ خود را در 22 بهمن به جهانیان نشان دهند و هم در مقابل حرکت‌های تروریستی و هم در موضوع هسته‌ای خواست خود را به جهانیان نشان دهند.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد:‌ مذاکرات هسته‌ای تجارتخانه نیست، بلکه مذاکرات محلی است برای بحث‌های دقیق و عمیق دیپلماتیک که طرفها همدیگر را اقناع کند و نه این که بخواهند با فشار و جوسازی بخواهند اهداف خود را به‌دست آورند.

وی ادامه داد: البته مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی آدم‌های دقیقی هستند و می‌توانند این موضوع را از هم تفکیک کنند.

لاریجانی در پایان تصریح کرد:‌ ملت ایران وقتی خواست و اراده خود را نشان دهد دیگران متوجه می‌شوند که مساله‌ هسته‌ای و حقوق جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف یک خواست ملی است و بعد دست از رفتار تاجرمابانه خود در مذاکرات برمی‌دارند.

کد خبر 286855

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha