یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
۰ نفر

اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران لایحه‌ای بود که در شورای شهر تهران بررسی شد و به تصویب رسید.

شورای شهر

براساس اين مصوبه به‌طور ميانگين 15درصد به تعرفه‌هاي دفاتر خدمات الكترونيك اضافه خواهد شد. البته ديروز اعضاي شوراي شهر بر سر اينكه چگونه تخلفات دفاتر خدمات الكترونيك كاهش يابد نيز بحث و مشورت كردند. همچنين روز گذشته اعضاي شوراي شهر تهران طرحي را با اكثريت آرا به تصويب رساندند كه طبق آن كتابخانه تخصصي با موضوع سيدالشهدا(ع) توسط شهرداري تهران در شهر ايجاد مي‌شود. در رابطه با اين مصوبه نيز رئيس شورا پيشنهاد داد تا ابتدا شهرداري با اختصاص فضايي اقدام به ايجاد كتابخانه كرده و پس از ايجاد بناهاي مناسب براي اين منظور كتابخانه را به محل اصلي خود انتقال دهد كه اين نيز مورد تصويب قرار گرفت.جدول ۱

  • گزارش هر 6ماه يك‌بار دفاتر الكترونيك به شورا

در مصوبه مربوط به نحوه محاسبه تعرفه دفاتر خدمات الكترونيك شهر تهران، اين مورد نيز آمده است كه شهرداري تهران موظف مي‌شود جدول تعرفه‌هاي پيوست اين مصوبه را به كليه دفاتر خدمات الكترونيك ابلاغ كند و همچنين اقدام لازم در جهت آگاهي شهروندان درخصوص تعرفه‌هاي مصوب را با نصب تعرفه‌ها در محل مناسب و قابل رويت انجام دهد تا بر فعاليت دفاتر، نظارت مستمر اعمال شود. همچنين شهرداري تهران موظف شد گزارش عملكرد خود در اين حوزه را هر 6ماه يك‌بار به شورا ارسال كند.

در تبصره پيشنهادي اين مصوبه نيز قيد شد كه كميسيون شهرسازي و معماري تا 4ماه فرصت دارد با همكاري شهرداري تهران طرحي در ارتباط با ساماندهي دفاتر خدمات الكترونيك ارائه كند. اظهارنظرهاي اعضاي شوراي شهر را هنگام بررسي اين لايحه در جدول شماره يك بخوانيد. همچنين اظهارنظرهاي اعضا در مورد ساخت كتابخانه تخصصي با موضوع سيدالشهدا(ع) در جدول شماره 2آمده است.

جدول۲

  • نام ستاد ساماندهي سازمان‌هاي مردم نهاد تغيير كرد

در يكصد و سي‌امين جلسه شوراي شهر تهران بررسي طرح دوفوريتي تغيير نام «ستاد حمايت از سازمان‌هاي مردم نهاد شهر تهران» نيز در دستور كار قرار گرفت و سرانجام با تصويب اعضا به « سازمان توان‌افزايي و حمايت از سازمان‌هاي مردم نهاد» شهر تهران تغيير يافت.

  • پايان سلسله پهلوي با سلام نظامي افسران نيروي هوايي به امام

مهدي چمران جلسه ديروز را با ذكر خاطره‌اي از روزهاي پر شور پيروزي انقلاب اسلامي آغاز كرد. رئيس شوراي شهر تهران با اداي احترام به شهداي انقلاب، روز 19بهمن را روزي خواند كه رژيم پهلوي و حكومت بختيار دريافتند دوران آنها به پايان رسيده است. وي گفت: در همين ساعات بود كه در مدرسه رفاه افسران و درجه داران نيروي هوايي يك به يك آمدند و صف كشيدند و براي نخستين بار در مقابل حضرت امام (ره) سلام نظامي دادند.

اينطور كه چمران گفت در آن روزها كه هنوز چند روزي به پيروزي انقلاب اسلامي مانده بود امكان تصويربرداري از اين مراسم نبود و تنها عكاس‌ها بودند كه تصاوير را ضبط مي‌كردند؛ تصاويري كه به دنيا فهماند سلسله پهلوي و حكومت بختيار پايان يافته است. وي افزود: در همان مراسم افسران نيروي هوايي لباس رسمي خود را كه وابسته به رژيم طاغوت بود ترك گفتند و در جبهه انقلاب اسلامي قرار گرفتند و همين افسران در دوران دفاع‌مقدس حماسه خلق كردند.اعضاي شوراي شهر در جلسه ديروز تذكرات و پيشنهادهاي خود را درباره موضوعات مختلف شهري نيز مطرح كردند. اين تذكرات بيشتر درباره ساخت و سازها و تخلفاتي بود كه در حوزه شهرسازي صورت گرفته و موجب وارد شدن آسيب‌هاي متعدد به شهروندان مي‌شود. اين تذكرات را در جدول شماره 3 بخوانيد.جدول ۴

 

جدول ۳

کد خبر 286717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha