شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

شهردار تهران در جریان سفر به قم و دیدار با مراجع عظام، با آیت‌الله‌العظمی جــوادی‌آمــلی، آیت‌الله‌العظمی نـوری‌هـمدانی و آیت‌الله‌العظمی علوی‌گرگانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار قالیباف،  مراجع عظام تقلید قم

 محمدباقر قاليباف با حضور در بنياد بين‌المللي علوم وحياني اسراء با آيت‌الله‌العظمي جوادي‌آملي ديدار كرد. در اين ديدار آيت‌الله العظمي جوادي‌آملي به موضوعات مربوط به تهران اشاره كرد و گفت: شهردار يعني شهردار، اگر قرار باشد دست‌تان باز باشد مجلس بايد مصوبه‌اي داشته باشد و شما هم ناچاريد كلاس علمي داشته باشيد. آيت‌الله جوادي‌آملي همچنين با اشاره به خدمات و فعاليت‌هاي شهرداري تهران، گفت: ان‌شاءالله خدمات روزافزون شود و مقبول باشد؛ خدا را نيز شاكر باشيد كه اين كارهاي خير به‌دست شما انجام شده است.

در جريان ديدار شهردار تهران با آيت‌الله‌العظمي نوري‌همداني هم اين مرجع عاليقدر شيعه طي سخناني تصريح كرد: اينكه شما به تمامي ابعاد توجه داريد حاكي از فكر، فرهنگ جامع، تعهد، ژرف‌بيني و جامع‌بيني شماست كه شايسته تقدير هستيد كه در شغل خودتان به تمام ابعاد توجه داريد. اين مرجع تقليد شيعيان خاطرنشان ساخت:

شما از لحاظ فرهنگي خيلي كامل رفتار كرديد. البته برخي نواقص وجود دارد كه به شهرداري تهران برنمي‌گردد. به‌عنوان نمونه شما از لحاظ فرهنگي فضاي مساجد را مهيا كرده‌ايد و مساجد را ساخته‌ايد اما در تهران برخي از مساجد امام جماعت ندارند. وي در ادامه به راهپيمايي بي‌نظير شيعيان در ايام اربعين حسيني در كربلاي معلي اشاره كرد و گفت: هيچ دولتي قدرت جمع كردن 20ميليون نفر در يك جا را ندارد، اما آقاي قاليباف با تجربه، ژرف‌بيني، واقع‌بيني و مديريت قوي بخشي از اين كار را برعهده گرفت كه كار بزرگي بود كه از لحاظ فرهنگي و مديريتي خوب اداره شد.

محمدباقر قاليباف در جريان ديدار با آيت‌الله علوي‌گرگاني نيز به ارائه گزارشي از اقدامات شهرداري تهران در حوزه‌هاي عمراني، خدماتي، فرهنگي و اجتماعي‌ پرداخت. آيت‌الله علوي‌گرگاني هم ضمن تقدير از ارتباط شهردار تهران با مراجع عظام اظهار داشت: رضاي مردم يك موضوع بسيار مهم است و چنين حالتي در وجود شما شهرداري‌ها بيشتر است چرا كه مردم انتظار بيشتري از شهردار دارند. تا جايي كه اگر ادعا كنيم در ميان مسئولان مهم‌ترين افرادي كه مردم نسبت به‌كار از آن انتظار دارند شهرداري است، درست است.

اين مرجع تقليد شيعيان در ادامه به موضوعات مربوط به شهر تهران اشاره كرد و گفت: امروز همه شهرداري‌ها به تهران نگاه مي‌كنند، از اين‌رو شما در شهرداري تهران مي‌خواهيد اسوه شويد و كاري مي‌كنيد كه شهرداري‌هاي كلانشهرها، اداره كردن شهر را از تهران ياد بگيرند. آيت‌الله علوي‌گرگاني در ادامه از اقدامات شهرداري تهران در خدمت‌رساني به زائران كربلاي معلي در ايام اربعين تقدير كرد و گفت: صميمانه از اينكه برنامه‌اي براي كربلا گذاشتيد تقدير مي‌كنم. اين كار جنبه بسيار مثبتي بود و نشان‌دهنده اين است كه نسبت به خانواده اهل‌بيت(ع) علاقه خاصي داشتيد. اين مرجع تقليد شيعيان در پايان با تقدير از اقدامات و خدمات شهرداري تهران ابراز اميدواري كرد تا شهرداري تهران در ادامه مسير نيز موفقيت بيشتري در كار خود داشته باشد.

کد خبر 286583

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha