چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

شاخص کیفیت هوای تهران صبح با افزایش ناگهانی ۳۲ واحدی به وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس رسید.

آلودگی هوا

این در حالی است که کیفیت هوا در تعدادی از ایستگاه‌ها در وضعیت ناسالم برای همه گروه های جامعه قرار دارد.شاخص کیفیت هوای پايتخت 88 بود که صبح به عدد 120 افزایش پیدا کرده است و این افزایش 32 واحدی طی 24ساعت رخ داد. علت اصلی افزایش غلظت ذرات معلق آلاینده کوچک‌تر از2.5 میکرون پایداری جوی و عدم وزش باد مناسب در تهران بود و به دلیل پایداری جوی غلظت آلاینده‌ها افزایش يافت و احتمال افزایش آن امروز به دلیل پایداری جوی وجود دارد.

حشمت‌الله بسطامی، سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوا دراين‌باره گفت: در 3 ایستگاه شهرک چشمه، فرمانداری شهر ری و سوهانک شاخص کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای همه افراد جامعه قرار گرفته و بالاتر از عدد 150 قرار داشت. بسطامی افزود: تنها 2 ایستگاه از مجموع 22 ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شرایط سالم قرار داشتند.

اما در صورت تحقق پيش‌بيني سازمان هواشناسي ممكن است امروز از شاخص آلودگي هوا كاسته شود. آنگونه كه اين سازمان اعلام كرده،‌ امروز نیمه ابری در بعضی ساعات ابری در اواخر وقت با بارش پراکنده باران پيش بيني مي‌شود. به گزارش هواشناسی استان تهران، آسمان تهران‌براي صبح امروز نيز کمی تا قسمتی ابری در پاره ای نقاط با غبار محلی پیش بینی می‌شود. اما در پي افزایش نسبی دما، از بعدازظهر به تدریج با افزایش ابر و بارش‌های پراکنده همراه با وزش باد و غبار محلی، غلظت آلاینده‌ها کاهش می یابد.

کد خبر 286277

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha