زنی که با راه‌اندازی شرکت کاغذی و به بهانه بیمه‌کردن رانندگان‌تاکسی‌ دست به کلاهبرداری ۱۶ میلیارد تومانی در لرستان زده بود دستگیر شد.

متهم

او با اين پول، چند خانه اعياني در اصفهان، تهران و كرج و ماشين‌هاي بنز و بي‌ام‌و خريده بود.اين زن چند‌ماه قبل با شكايت نماينده حقوقي سازمان تأمين اجتماعي لرستان تحت تعقيب قرار گرفت. وي مديرعامل شركتي بود كه ماهانه بيمه رانندگان تاكسي را پرداخت مي‌كرد.

او از سال 89با مدارك جعلي شركت خود را به ثبت رسانده بود و با تحت پوشش قرار دادن راننده تاكسي‌ها تا اواسط سال 92حق بيمه آنها را به‌طور منظم پرداخت كرده بود اما سال 92مجوز شركتش به پايان رسيد و از آن تاريخ ديگر حق بيمه را به سازمان تأمين اجتماعي واريز نكرد. اين در حالي بود كه همچنان از راننده‌ها مبلغي به‌عنوان حق بيمه دريافت مي‌كرد.

درحالي‌كه اين زن از ابتداي سال‌جاري بيمه 998راننده تاكسي را پرداخت نكرده بود با شكايت سازمان تامين اجتماعي، تيمي از مأموران مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي استان لرستان تحقيقات خود را آغاز كردند و سرانجام موفق شدند اين زن 45ساله را دستگير كنند. در تحقيقات مشخص شد كه وي پيش از دستگيري 2ميليارد تومان از پول‌هاي كلاهبرداري را به‌حساب دخترش واريز كرده و او نيز با اين پول يك بنز گران‌قيمت خريده بود.

در تجسس‌هاي ستوان يكم الماسي، افسر پرونده، مشخص شد كه اين زن نه‌تنها چند خودروي بنز و بي‌ام‌و براي خود و اعضاي خانواده‌اش خريده است بلكه در شهرهاي اصفهان، تهران و كرج خانه‌هاي اعياني خريداري كرده و سند همه آنها را به نام فرزندانش زده است. اين زن در بازجويي‌ها به كلاهبرداري اعتراف كرد و به مأموران گفت: سال 89 شركت تاكسي‌تلفني بانوان را در خرم‌آباد راه‌اندازي كردم و از آن زمان بيمه درماني رانندگان را به‌صورت ماهانه واريز مي‌كردم.

اما اين اواخر وسوسه شدم تا با اين پول زندگي مجللي براي خود و فرزندانم فراهم كنم. با وجود اين حاضرم رضايت 998شاكي پرونده را جلب كنم. وي افزود: ماهانه از رانندگان 200هزارتومان براي بيمه پول مي‌گرفتم كه اين اواخر مبلغ مورد نظر را براي خودم برمي‌داشتم. در ادامه تحقيقات مشخص شد كه اين زن همدستاني هم دارد كه به دستور قاضي 5همدست وي نيز دستگير شدند. همچنين بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه او به بهانه سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي مختلف ميليون‌ها تومان از افراد ديگر كلاهبرداري كرده است. سرهنگ دالوند، رئيس پليس آگاهي استان لرستان به همشهري گفت: زن كلاهبردار با قرار ميلياردي روانه زندان شد و تحقيقات ادامه دارد.

کد خبر 286256

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha