۲ مرد کلاهبردار در تماس با طعمه‌هایشان خود را چاه‌کن یا چوپان معرفی می‌کردند و با این ادعا که هنگام کار مجسمه‌های طلایی پیدا کرده‌اند دست به کلاهبرداری می‌زدند.

متهمان

تحقيقات پليس براي دستگيري متهمان، خرداد امسال و با شكايت زني ميانسال شروع شد. اين زن به مأموران گفت: هفته گذشته فرد ناشناسي با تلفن همراهم تماس گرفت و مدعي شد كه چند‌ماه پيش به‌عنوان چاه‌كن در ساختمان ما مشغول به‌كار بوده و هنگام كندن زمين چند قطعه طلا و مجسمه عتيقه پيدا كرده است.

اين مرد گفت كه همان زمان طلاها را براي خودش برداشته اما وجدانش اجازه نداده كه آنها را به فرد ديگري بفروشد و براي همين از من خواست كه آنها را با قيمتي كم از او بخرم تا هم پولي گير من بيايد و هم او. حرف‌هاي اين مرد را باور كردم و با او قرار ملاقات گذاشتم. او و دوستش تعدادي مجسمه به من نشان دادند و مدعي شدند كه عتيقه هستند. حتي قطعه‌اي از مجسمه را كه كنده بودند به من دادند و نزد هر طلافروشي كه رفتم، گفتند كه قطعه كنده‌شده، طلاي خالص است.

براي همين در ازاي 50ميليون تومان، همه مجسمه‌ها را خريدم غافل از اينكه آنها تقلبي‌ هستند. اين زن تنها طعمه‌ باند كلاهبرداري نبود و مأموران در ادامه با شكايت‌هاي ديگري هم روبه‌رو شدند. تمامي مالباختگان مي‌گفتند كه كلاهبرداران با معرفي خود به‌عنوان‌ چاه‌كن يا چوپاني كه هنگام كار و چراي گوسفندان تعدادي مجسمه طلا پيدا كرده، سرشان كلاه گذاشته‌‌اند. ماموران در ادامه هر دو مرد كلاهبردار به نام‌هاي مسعود و قاسم را دستگيركردند.

آنها پيش از اين نيز به جرم سرقت، كلاهبرداري و مشاركت در آدم‌ربايي به زندان افتاده بودند. سرهنگ خداياري، رئيس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: مجوز انتشار عكس بدون پوشش چهره متهمان از سوي قاضي پرونده صادر شده است و مالباختگان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به پايگاه هشتم آگاهي در ميدان حر مراجعه كنند.

کد خبر 286252

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha