سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
۰ نفر

نگار شهیددخت: یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تأثیرگذار در نگهداری از نمایشگرهای LCD، روش تمیز‌کردن آنهاست؛ چرا که هنگام تمیز‌کردن مستقیما با صفحه‌نمایش سر‌و‌کار دارید و کوچک‌ترین اشتباه شما می‌تواند باعث از بین رفتن وضوح و روشنایی تصویر شود.

لطفا مرا نشویید!


شايد خيلي‌ها اين موضوع ظاهرا بديهي را ندانند كه صفحه‌ نمايشگرهاي LCD و تلويزيون‌هاي HD با شيشه پنجره تفاوت‌هاي بسيار زيادي دارد. اين صفحات در برابر مواد شيميايي مقاوم نيستند و ممكن است با يك‌بار تماس با مواد شيميايي به‌طور كامل صدمه ببينندو نبايدبا استفاده نادرست از مواد شوينده سلامت وسيله را به خطر بيندازيم. ضمن آنكه براي محافظت از پنل ال‌سي‌دي، از زدن هرگونه ضربه به آن به‌ويژه با هر وسيله نوك تيز (مثلا براي پاك كردن اشيايي كه به صفحه چسبيده) جدا خودداري كنيد؛ ضمن اينكه خراب شدن قابي كه دور آن قرار دارد باعث نفوذ گرد‌وخاك در داخل دستگاه مي‌شود و در نتيجه تلويزيون شما از كار مي‌افتد.

  • مراحل صحيح تميز‌كردن نمايشگرهاي حساس

1- كابل برق تلويزيون خود را از پريز جدا كنيد و هرگز صفحه نمايش را تا زماني كه خنك نشده است تميز نكنيد.

2- گردگيري به‌معناي زدودن گردوغبار از صفحه ‌نمايش بدون لمس‌كردن آن است. بسياري از گردوغبارهاي باقيمانده و لكه‌هاي برجاي مانده در اثر تماس نوك انگشتان با صفحه ‌نمايش با يك دستمال خشك، تميز مي‌شود. فراموش نكنيد كه هنگام تميز‌كردن صفحه‌نمايش به‌هيچ وجه نبايد روي صفحه فشار آوريد و اين عمليات را كاملا به آرامي انجام دهيد. به هيچ وجه حركت دايره‌اي روي صفحه نداشته باشيد و دستمال را از بالا به پايين يا از چپ به راست روي صفحه حركت دهيد.

3- از يك محلول تميز‌كننده ضعيف استفاده كنيد. بهترين محلول آب مقطر است. اما اگر صفحه تلويزيون شما به يك نظافت اساسي نياز داشت، آنگاه از محلولي كه يك قسمت آن آب و يك قسمت سركه باشد استفاده كنيد. مقداركمي از محلول را روي يك تكه پارچه نخي يا پنبه‌اي نرم و تميز اسپري كنيد. تكه پارچه شما بايد جنس نرمي باشد و ميزان خيسي نيز به حدي باشد كه آب به هيچ وجه از آن چكه نكند.

يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي نمايشگرهاي امروزي برخوردار نبودن از قاب يا صفحات محافظ است. در چنين شرايطي اسپري‌شدن محلول‌هاي مايع روي صفحه‌نمايش موجب مي‌شود تا محلول به‌راحتي از قاب باريك كنار صفحه به لايه‌هاي داخلي نمايشگر نفوذ كرده و مايع به سرعت در كل سطح زيرين صفحه‌نمايش پخش و سبب صدمه جدي شود.تا حد امكان سعي كنيد از آب جوشيده براي پاك كردن استفاده كنيد زيرا مواد معدني محلول در آب لوله‌كشي مي‌تواند به صفحه‌ نمايش صدمه بزند.

توجه داشته باشيد هرگز از الكل يا محلول‌هاي آمونياكي استفاده نكنيد.در اغلب موارد يك دستمال ميكروفيبر به تنهايي براي تميز‌كردن صفحه ‌نمايش كافي است.

  • كارهايي كه بايد قبل از فروش دستگاه اندرويدي‌تان انجام دهيد

اگر قصد داريد تلفن همراه يا تبلت اندرويدي خود را بفروشيد، لازم است بدانيد كه فقط ريست كارخانه (Factory Reset) براي از بين بردن تمام اطلاعات موجود در حافظه آن كافي نيست. در برخي از دستگاه‌ها، فايل‌ها و عكس‌هاي گوشي پس از Reset Factory كاملا پاك نمي‌شوند بلكه فقط ساختار و منابع آنها تغيير مي‌كند يعني فقط در ظاهر از دسترس خارج مي‌شوند اما با استفاده از ابزارهاي هك، هر كسي مي‌تواند آنها را بازيابي كرده و به‌دست آورد.

شما مي‌توانيد با انجام دادن يك سري كارها، از رخ دادن اين اتفاق جلوگيري كنيد. براي اين منظور كافي است كه اطلاعات دستگاه‌تان را رمزنگاري (Encrypt) كنيد. با انجام اين كار حتي اگر كسي هم بتواند پس از Factory Reset به فايل‌هايتان دسترسي پيدا كند، به‌دليل رمزنگاري شدن، آن فايل‌ها ساختاري غيرقابل فهم خواهند داشت و ديگر به سادگي قابل استفاده نخواهند بود. براي رمزنگاري فايل‌ها، به بخش تنظيمات يا همان Settings گوشي رفته و در قسمت Securityمي‌توانيد گزينه مربوط به Encrypt را ببينيد. گزينه مربوط به رمزنگاري در نسخه‌هاي مختلف اندرويد در مسيري مشابه به اين وجود دارد.

رمزنگاري گوشي يا تبلت مي‌تواند يك ساعت يا حتي بيشتر زمان ببرد، پس صبور باشيد و منتظر بمانيد تا فرايند به‌صورت كامل به پايان برسد. همچنين فراموش نكنيد كه كد PIN مربوط به رمزنگاري (كه با كد PIN قفل صفحه متفاوت است) را حتما يادداشت كنيد. در حالت ايده‌آل، انجام رمزنگاري اطلاعات، آخرين مرحله قبل از ريست گوشي به وضعيت اوليه (كارخانه) است.

وقتي كه اين كارها را انجام داديد، مي‌توانيد با خيال نسبتا راحت گوشي خود را به هر كسي كه خواستيد بفروشيد، زيرا اكنون مي‌دانيد كه حتي اگر اثر كوچكي از فايل‌هايتان هم در گوشي باقي مانده باشد (پس از Factory Reset)، رمزنگاري و محافظت شده است. هرچند، در اينگونه لوازم هميشه امكان هك كردن و راه‌هاي جديد براي اين كار وجود دارد.

  • متروي تهران

مسيريابي آسان در ايستگاه‌هاي مترو

با نصب اپليكيشن «متروي تهران» هر جاي تهران كه باشيد، به سادگي نزديك‌ترين ايستگاه مترو را پيدا خواهيد كرد. متروي تهران از چند بخش مجزا تشكيل شده است. اطلاعات و اسامي ايستگاه‌ها به‌صورت دقيق در بخش «فهرست ايستگاه‌ها» كه هنگام باز شدن برنامه نمايان مي‌شود، قرار داده شده‌است. اينجا براي مطلع شدن از امكانات هر ايستگاه و همچنين زمان‌بندي لحظه‌به‌لحظه حركت قطار، كافي است ايستگاه موردنظر را لمس كنيد تا به صفحه مخصوص آن ايستگاه وارد شويد.

در صفحه باز شده دقيقا مشخص شده كه ايستگاه مورد نظر داراي امكاناتي همچون فوريت‌هاي ‌پزشكي، عابربانك، پاركينگ، اغذيه‌فروشي و... است يا خير. همچنين خطوط اتوبوس و تاكسي و اماكن مهم اطراف ايستگاه نيز در اين اپليكيشن ذكر شده ‌است. بخش ديگر اين برنامه كه يكي از اصلي‌ترين ويژگي‌هاي اين برنامه به‌شمار مي‌رود، امكان «مسيريابي» است كه به 2طريق قابل انجام است. اگر مي‌خواهيد از ايستگاه‌هايي كه در مسيرتان قرار دارند باخبر شويد كافي است مبدأ و مقصد خود را در پنجره «براساس ايستگاه» وارد كنيد تا برنامه با جست‌وجو، تمامي ايستگاه‌هايي كه مترو بين آن 2مسير توقف خواهد داشت را نشان دهد! در اينجا برنامه امكان تشخيص خودكار مبدأ كاربر از طريق مكان فعلي‌اش را داراست اما اگر از روش «براساس مكان» استفاده كنيد مي‌توانيد مقصد موردنظر را وارد كنيد تا برنامه آدرس دقيق نزديك‌ترين ايستگاه‌ را به مكان مقصد نشان دهد! به‌جز 2بخش «ليست ايستگاه‌ها» و «مسيريابي»، اين برنامه امكان نمايش مسيرها و ايستگاه‌ها روي نقشه را نيز دارد كه اگر به بخش «نزديك‌ترين ايستگاه» وارد شويد، روي نقشه پيش‌فرض دستگاهتان، محل شما نسبت به مسير حركت مترو نشان داده خواهد شد. در آخرين بخش «نقشه» نيز به‌صورت كامل اسامي تمامي ايستگاه‌ها با تفكيك منظم رنگي آورده شده‌است.

کد خبر 286190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha