موشک هدایت شونده و بهینه‌سازی شده ساحل به دریای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با موفقیت آزمایش شد.

به گزارش ایسنا سخنگوی این رزمایش امیر دریادار حبیب سیاری صبح روز شنبه  4 شهریور گفت: این موشک پس از شلیک به اهداف از پیش تعیین شده با دقت بالا اصابت کرد.

وی بهینه نمودن این موشک را نشات گرفته از قدرت خلاقیت و ابتکار کارشناسان و نیروهای مومن و متخصص ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و برد مناسب، ضربت زیاد، قابلیت انعطاف و دقت بالا در هدف‌گیری را از ویژگی‌های بارز این موشک ساحل به دریا اعلام کرد.

در نخستین روز از اجرای تمرینات رزمایش بزرگ ضربت ذوالفقار نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران پرتاب موشک‌های بهینه‌سازی شده‌ی ساحل به دریای نیروی زمینی ارتش با موفقیت انجام شد.

سخنگوی رزمایش در این‌باره ضمن تشریح مراحل مختلف اجرای تمرینات عملیات رزم سطحی و زیرسطحی، اظهار داشت: ارزیابی و کسب آمادگی سامانه‌های رزم سطحی یگان‌های شناور و موشکی و ارزیابی سامانه‌های ارتباطی و ایمنی یگان‌های شناور، برگزاری جلسات توجیهی و هماهنگی عملیاتی میان نیروهای عمل کننده در دریا و ساحل، عملیات دفاع زیرآبی در اسکله و لنگرگاه و مقابله با غواصان دشمن فرضی از دیگر تمرینات مراحل این رزمایش است.

دریادار حبیب سیاری هم‌چنین الحاق بالگرد و استقرار در یگان شناور، تبادل اطلاعات رزمی و اطلاعات و اهداف سطحی، هوایی و زیرسطحی میان اتاق‌های عملیاتی و تمرینات صورت‌بندی و آرایش تاکتیکی یگان‌های شناور در مقابله با تهدیدات سطحی، هوایی و زیرسطحی و هم‌چنین مراقبت، شناسایی و تامین خطوط مراسلاتی خود و قطع خطوط مراسلاتی دشمن فرضی را از دیگر تمرینات این رزمایش برشمرد.

سخنگوی رزمایش هم‌چنین هدف از تمرین رزم زیرسطحی را ارزیابی و کسب آمادگی سامانه‌های رزم زیرسطحی و زیردریایی‌ها، بارگیری اژدر، مین و سایر تجهیزات و هم‌چنین دفاع زیر آبی در اسکله و از بین بردن غواصان دشمن فرضی اعلام کرد.

مرحله‌ی دریایی رزمایش ضربت ذوالفقار در آب‌های گرم خلیج فارس با رمز مقدس یا اباعبدالله(ع) آغاز شد.

در ادامه‌ی رزمایش ضربت ذوالفقار نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مرحله‌ دریایی این رزمایش توسط نیروی دریایی ارتش از جمعه شب و با حضور یگان‌های سطحی، زیر سطحی، هواناوها، ناوچه‌ها، موشک‌اندازهای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ی آب‌های خلیج فارس و دریای عمان آغاز شد.

در این رابطه امیر دریادار حبیب سیاری اعلام کرد که این عملیات در منطقه‌ای به وسعت 250 هزار کیلومتر مربع و در پنج مرحله اجرا می‌شود و هدف از برگزاری آن حفظ آمادگی نیروها و تمرین بکارگیری تجهیزات مدرن در راستای ارتقای توان رزمی و ایجاد هماهنگی بین نیروهای شرکت‌کننده در عملیات‌های مختلف از شمالی‌ترین نقطه‌ی خلیج فارس تا دریای عمان است.

امیر دریادار «حبیب سیاری» در گفت‌وگوی دیگری با خبرنگاران پیام رزمایش ضربت ذوالفقار را برای همسایگان «صلح و دوستی» برشمرد و گفت: علاوه بر ارسال پیام دوستی به کشورهای همسایه تاکید داریم که نشان دهیم قادریم به اتفاق همسایگان، امنیت منطقه را تامین کنیم.

سخنگوی رزمایش بزرگ ضربت ذوالفقار ارائه توانمندی‌های نیروی دریایی برای دفاع از مرزهای آبی و فعال بودن ارتش جمهوری اسلامی ایران در انجام ماموریت‌های خود را از دیگر اهداف این بخش از رزمایش خواند.


وی درباره به کارگیری تجهیزات نوین در این مرحله از رزمایش نیز گفت: صبح روز شنبه در مرحله اول رزمایش دریایی ضربت ذوالفقار موشک‌های ساحل به دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران شلیک شد و به اهداف مورد نظر اصابت کرد.

به گفته دریادار سیاری این موشک‌ها به وسیله متخصصان نیروی دریایی ارتش مطابق علم روز بهینه‌سازی شده است.

وی هم‌چنین توانمندی‌های ارائه شده در رزمایش را تنها بخشی از توان نیروی دریایی ارتش برشمرد و گفت: یگان‌های زیرسطحی، پروازی، سطحی، تکاور، تفنگدار دریایی و غواص در این رزمایش تنها بخشی از توان رزمی خود را نشان می‌دهند؛ توانی که نشات گرفته از تفکر و دکترین جدید حاکم بر عملیات نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

در ادامه رزمایش بزرگ ضربت ذوالفقار، یگان‌های تکاور و تفنگداران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نمایش موفقی از توانمندی‌های ویژه خود در اجرای عملیات تاخت آبی خاکی ارائه دادند.

در این بخش از رزمایش ناوچه‌های خودی با حضور در ساحل اقدام به اعزام نیروهای تکاور و تفنگداران به ساحل دشمن فرضی به وسیله شناورهای تندرو کردند.

تکاوران و تفنگداران نیز با شناسایی و حمایت غواصان اعزامی از زیردریایی حاضر در منطقه وارد ساحل شدند و در یک درگیری موفق و انهدام پایگاه‌های دشمن، ساحل را به تصرف خود درآوردند.

همچنین در این رزمایش تکاوران با نفوذ به یک شناور دشمن توانستند آن را منهدم کنند.

کد خبر 2858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز