همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست خبری هفتگی خود، روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را عالی توصیف کرد.

pakistan fm

به گزارش خبرنگار ایرنا از اسلام آباد، خانم تسنیم اسلم در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه برخی همسایگان پاکستان (بدون اشاره به نام کشور خاص) این کشور را به ایجاد مشکلات و ناآرامی‌ها در منطقه متهم می کنند، این موضوع را به کلی رد کرد و گفت: با ایران روابطی عالی داریم. همچنین روابط پاکستان با چین هم در حد عالی است ضمن اینکه روابط اسلام آباد - کابل نیز به طور قابل توجهی بهبود یافته و تقویت شده است.

وی با اشاره تلویحی به اینکه هند تنها همسایه پاکستان است که ادعا می‌کند اسلام آباد عامل بی ثباتی‌ها و ناامنی‌های منطقه است، گفت: این نظر که همه همسایگان پاکستان، این کشور را به عامل بی ثباتی ها و ناامنی متهم می کنند، درست نیست و ما با آن موافق نیستیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت 'شبکه حقانی' و گروه 'جماعت الدعوه'، که اخیرا اخبار و گزارش‌های زیادی مبنی بر ممنوع شدن فعالیت این گروه ها از سوی دولت پاکستان منتشر شده است، گفت: البته پاسخ دادن به این سوال در حوزه وظایف وزارت کشور است، اما گروه جماعت الدعوه و بسیاری از گروه‌های دیگر در فهرست تحریم سازمان ملل قرار دارند و از آنجا که پاکستان هم عضوی از سازمان ملل است، خود را موظف به اقدام علیه گروه‌ها یا افرادی می داند که نام آنها در فهرست تحریم‌های سازمان ملل قرار گرفته است.

تسنیم اسلم در پاسخ به این سوال، بطور مشخص و واضع به نام گروه جماعت الدعوه اشاره کرد اما از به زبان آوردن نام گروه شبکه حقانی خودداری کرد و فقط به گفتن عبارت 'گروه جماعت الدعوه و بسیاری از گروه های دیگر' اکتفا کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاکستان افزود: ما در عمل به تعهدات خود بسیار جدی هستیم و سعی می کنیم این تعهدات را کاملا جدی دنبال کنیم. وقتی سازمان ملل بر اساس تصمیم شورای امنیت از ما بخواهد محدودیت هایی علیه گروه ها یا افرادی ایجاد کنیم و حساب های بانکی آنان را مسدود کنیم، این کار را بلافاصله انجام می‌دهیم.

این اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، در واقع پاسخ تلویحی او به برخی گزارش‌ها مبنی بر این است که پاکستان برای ممنوع کردن فعالیت‌های گروه شبکه حقانی و جماعت الدعوه تحت فشار آمریکا قرار دارد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که گفته می شود پاکستان بعد از سفر اخیر جان کری و تحت فشارهای آمریکا، علیه گروه جماعت الدعوه اقدام کرده است، این موضوع را رد کرد و گفت: این تصمیم پاکستان در قالب برنامه اقدام ملی این کشور علیه تروریسم گرفته شده و ربطی به سفر اخیر وزیر خارجه آمریکا به اسلام آباد ندارد . این‌ها اقداماتی که است پاکستان برای حمایت از مردم این کشور انجام می‌دهد.

کد خبر 285052

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha