‌معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه قانونی برای صدور مجوز آزمون استخدامی وجود ندارد، گفت: آموزش و پرورش هر گاه نیازی به نیروی انسانی داشته باشد طبق قانون می‌تواند استخدام کند.

به گزارش خبرگزاري مهر، محمدباقر نوبخت در پاسخ به پرسشي مبني بر كمبود نيرو در آموزش و پرورش اظهار كرد: كمبود نيرو در وزارت آموزش و پرورش را وزير تأييد نمي‌كند، بلكه ايشان بيان كرده‌اند از نظر كمي حدود ۵۰ هزار نيروي مازاد دارد. وزير آموزش و پرورش مشكلي را بيان كردند كه قابل تامل است و آن پراكندگي و توزيع حضور فرهنگيان در مناطق است كه برخي از مناطق با كمبود و برخي ديگر با افزايش نيرو مواجه هستند.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با بيان اينكه براساس قانون به‌ازاي هر سه‌ فرهنگي كه بازنشسته مي‌شود يك نفر وارد آموزش و پرورش مي‌شود، افزود:رشد منابع عمومي در لايحه بودجه ۶ درصد بوده درحالي‌كه در آموزش و پرورش در منابع جاري ۱۱ درصد رشد داشته‌ايم و بودجه آموزش و پرورش ۲۳ درصد رشد داشته است. اگر آموزش و پرورش بيش از نياز خود مجبور باشد نيرو جذب كند از رفاه و منابعي كه در اختيار نيروهاي خود گذاشته است، كاسته مي‌شود. هيچ دستگاه اجرايي منع قانوني براي جذب نيروي انساني ندارد و آموزش و پرورش هرگاه نياز به نيرو داشته باشد مي‌تواند جذب كند.

وي تأكيد كرد: طي توافقي كه با وزير آموزش و پرورش شده در شرايط برابر، اولويت در استخدام با فرزندان فرهنگيان است و براي جذب نيروهايي كه لازم دارد هيچ محدوديتي از نظر قانوني ندارد. آموزش و پرورش اين اختيار را دارد در هنگام نياز به نيروي انساني جذب به‌صورت دائم، موقت و حق‌التدريسي را در چارچوب قانون مديريت خدمات كشور انجام دهد.

کد خبر 284764

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha