چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با مشارکت انجمن های هنرهای تجسمی ۱۴ بهمن ماه برگزار خواهد شد، این در حالی است که انجمن نقاشان و خوشنویسان در این دوره حضور ندارند و دبیر جشنواره نیز معرفی نشده است.

جشنواره تجسمی فجر

به گزارش مهر؛ هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر امسال با ایجاد تغییراتی در شیوه برگزاری، 14 بهمن در موسسه فرهنگی و هنری صبا آغاز به کار می کند.

این جشنواره امسال برخلاف دوره های پیشین، به صورت غیر رقابتی و با مشارکت انجمن های مختلف هنرهای تجسمی برگزار می شود.

در این دوره قرار است انجمن های هنری هر کدام بنا به تشخیص و صلاحدید خود، آثار برترشان شامل آثار هنرمندان شاخص و یا آثار برتر دوسالانه هایشان روی دیوار گالری های موسسه فرهنگی و هنری صبا ببرند.

این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر که برگزاری آن با تأکید بر مشارکت انجمن های هنری همراه بوده است، بدون فراخوان عمومی تعریف شده و البته دبیر این جشنواره نیز با وجود آن که کمتر از 20 روز تا افتتاح آن باقی مانده است، همچنان نامعلوم باقی مانده است.

گفته می شود این روزها، رایزنی ها برای انتخاب و معرفی دبیر این دوره از جشنواره در حال انجام است و باید که طی هفته آینده تکلیف دبیر این جشنواره مشخص شود.

پیش از این با سیدعباس میرهاشمی دبیر چندین دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر در سال های گذشته رایزنی شده بود که او از پذیرش این سمت به دلیل تغییرات بسیاری که در شیوه برگزاری جشنواره رخ داده است، انصراف داد.

حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز در پاسخ به خبرنگار مهر درباره معرفی نشدن دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: ما هم قبول داریم که در برگزاری جشنواره تجسمی فجر تاخیر وجود دارد و هنوز در انتخاب دبیر، دوستان به نتیجه نهایی نرسیده‌اند. البته به همان میزان تاخیری که صورت گرفته، به همان میزان نیز جشنواره با تاخیر برگزار خواهد شد اما مطمئن باشید قرار بر تعطیلی جشنواره‌های هنرهای تجسمی نیست. فقط به خاطر مشکلاتی که وجود دارد، ممکن است این دوره از جشنواره با کمی تاخیر برگزار شود.

اما در هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر همه انجمن های هنری شامل نگارگران، طراحان گرافیک، سفال و سرامیک، عکاسان، تصویرگران، مجسمه سازان و کاریکاتور حضور دارند و تنها انجمن هنرمندان نقاش و انجمن هنرمندان خوشنویس با این جشنواره همکاری ندارند که انجمن خوشنویسان به دلیل آنچه مشکلات درونی این انجمن و اختلافاتش با دیگر هنرمندان پیشکسوت خوشنویس گفته می شود، از حضورشان در این دوره صرف نظر شده است و انجمن هنرمندان نقاش نیز خود تصمیم گرفته است که در این جشنواره مشارکت نداشته باشد.

هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از 14 بهمن ماه در موسسه فرهنگی و هنری صبا و احتمالاً فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار می کند و حدود یک ماه آثار هنرمندان روی دیوار خواهد بود.

کد خبر 284190

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha