چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژمان بازغی بازیگر فیلم «ناهید» در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام» در روز چهارشنبه ۲۴ دی‌ماه از حضور این فیلم سینمایی در بخش سودای سیمرغ سی‌ و سومین جشنواره فیلم فجر گله کرد.

فیلم ناهید

به گزارش مهر؛‌ پژمان بازغی در ویژه برنامه سی‌ و سومین جشنواره فیلم فجر که با عنوان «یک فیلم، یک سلام» به منظور معرفی آثار راه یافته به این دوره از جشنواره برگزار می شود، گفت: به عنوان یکی از بازیگران سینمای ایران، همواره سعی کرده ام بسیار گزیده‌کار در آثار سینمایی حضور داشته باشم. زمانی که فیلمنامه فیلم «ناهید» را خواندم، متوجه شدم فیلمنامه این اثر سینمایی با وسواس و دقت بسیاری نوشته شده است، به همین دلیل قبول کردم در این فیلم سینمایی بازی کنم.

وی افزود: فیلم سینمایی «ناهید» آبان ماه سال ۹۳ کلید خورد و خوشبختانه فیلم خوبی از آب درآمد.

بازیگر فیلم «دوئل» با انتقاد از هیات انتخاب برای حضور نداشتن این فیلم در بخش سودای سیمرغ ادامه داد: با وجود احترامی که به نظر هیات انتخاب دارم، این نکته را متذکر می شوم که من، نوید محمدزاده و ساره بیات از جمله بازیگران گزیده‌کار هستیم و زمانی که فیلمنامه این فیلم را خواندیم تصمیم گرفتیم پای کارگردان یک فیلم اولی بایستیم چون احساس می کردیم تفکر و اندیشه خوب و درستی وارد صحنه می شود.

بازغی تصریح کرد: زمانی که پای کار آمدیم متوجه شدم تیم حرفه ای و جدی کنار این اثر سینمایی ایستاده اند. پس از دیدن بزرگانی چون جهانگیر میرشکاری و دیگر دوستان دریافتم که انتخاب درستی برای بازی در فیلم «ناهید» کرده‌ام ولی متاسفانه زمانی که هیات انتخاب این اثر سینمایی را در بخش سودای سیمرغ نپذیرفت، تعجب کردم. البته فیلم های خوب کارگردان های فیلم اولی سال ها است که در جشنواره فیلم فجر دیده نمی شود.

وی متذکر شد: به نظر من اساسنامه جشنواره فیلم فجر متعلق به دهه ۶۰ است و من فکر می کنم اساسنامه این جشنواره باید بازنویسی شود؛ چراکه در دهه ۶۰ تولید در سینمای ایران کم بود اما خوشبختانه حجم تولید در سینما بالا رفته است.

بازیگر فیلم ناهید ادامه داد: بنابراین اهدای تنها یک سیمرغ دستاوردهای فنی به یک فیلم در بخش نگاه نو به حق نیست و باید به شکل منصفانه ای از حق کارگردان های فیلم اول دفاع کرد. به نظر من حق فیلم «ناهید» بود که در بخش سودای سیمرغ نیز حضور داشته باشد.

در ادامه ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام» که اجرای آن به عهده احسان کرمی بود، دیگر عوامل فیلم نوید محمدزاده، ساره بیات، بیژن امکانیان (در مقام تهیه کننده و کارگردان) و آیدا پناهنده کارگردان نیز حضور داشتند.

بیژن امکانیان درباره فیلم سینمایی «ناهید» گفت: پیش از این آیدا پناهنده کارگردان فیلم «ناهید» را می شناختم. نگاه و تفکر این فیلمساز به سینما را دوست داشتم و همواره دنبال فرصتی برای همکاری و معرفی این فیلمساز به جامعه سینما ایران می گشتم که خوشبختانه فیلم «ناهید» این فرصت را برای من ایجاد کرد.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که «ناهید» متعلق به سینمای اکران است، گفت: فیلم سینمایی «ناهید» قهرمان جدیدی را به مخاطب معرفی می کند و متعلق به سینمای اکران است. من «ناهید» را از این جهت دوست دارم که سعی در روایت پیچیده داستان ندارد بلکه در عین سادگی، عمق مطلب را به مخاطب می رساند.

تهیه کننده فیلم «ناهید» در ادامه تصریح کرد: بسیار تلاش کردم تا این فیلم برای حضور در بخش سودای سیمرغ نیز دیده شود اما چنین نشد و از این بابت متاسفم چون عوامل فیلم «ناهید» با عشق و انگیزه کار کردند.

ساره بیات که در نقش «ناهید» در این فیلم سینمایی بازی کرده است با بیان شعار فیلم یادآور شد: شعار فیلم بر اساس یکی از دیالوگ های موجود در فیلمنامه انتخاب شده است، دیالوگی که معنا و مفهوم فیلم را در بر دارد.

وی افزود: تک دیالوگ «می خوام بدونم که من بدترم یا احمد»، شعار فیلم است.

بازیگر فیلم «فصل فراموشی فریبا» با اشاره به صحبت های بازغی مبنی بر عدم حضور این فیلم سینمایی در بخش سودای سیمرغ، گفت: درست است که «ناهید» در بخش سودای سیمرغ حضور ندارد اما من به عنوان یکی از بازیگران این فیلم، مخاطب سینمای ایران را دعوت می کنم که حتما «ناهید» و مسائل و مصائبی را که تحمل کرده است، ببینند زیرا مطمئن هستم بعد از مدت ها یک فیلم به معنی واقعی سینما خواهند دید.

نوید محمدزاده از دیگر بازیگران فیلم «ناهید» نیز متذکر شد: من تنها در این فیلم بازی کرده ام اما باید بگویم که «ناهید» بهترین فیلمنامه‌ای بود که در یک سال و نیم اخیر خواندم.

این بازیگر تئاتر و سینما افزود: زمانی که یک فیلمنامه به من پیشنهاد می شود از صاحبان فن، مشورت می گیرم اما زمانی که ناهید را خواندم بدون هیچ مشورتی برای بازی در این فیلم سینمایی پاسخ مثبت دادم.

آیدا پناهنده کارگردان فیلم سینمایی «ناهید» درباره ساخت این فیلم در شمال کشور گفت: دلایل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باعث شد تا این فیلم در فضایی غیر از تهران ساخته شود اما معتقدم «ناهید» مخاطب عام یا خاص ندارد و همه را دعوت می کنم این فیلم سینمایی را ببینند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به نگاه زنانه در فیلم اعتقاد دارد، تصریح کرد: به لحن زنانه در فیلم ها اعتقاد دارم و معتقدم که منظور از زنانه یا مردانه بودن یک فیلم، جنسیت نیست بلکه منظور لحن و بیان فیلم است، از همین رو به نظر من فیلمسازی مثل کیشلوفکسی زنانه ترین فیلم‌های تاریخ جهان را ساخته است.

کارگردان فیلم سینمایی «ناهید» در پایان افزود: بعد از سال ها سختی و عذاب کشیدن و فیلم ساختن های بسیار بالاخره سینمایی را که دوست داشتم به تصویر کشیدم و از این جهت حالم خوب است اما کار با حرفه ای ترین عوامل سینما حال مرا خوب‌تر کرد؛ چراکه این فیلم در شرایط جوی بسیار سخت و هوای سرد ساخته شد. امیدوارم مورد پسند مردم قرار گیرد.

در پایان ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»، پوستر فیلم «ناهید» با طرحی از مهدی فصیحی رونمایی شد.

کد خبر 284188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha