سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک بازبینی جدید که به سفارش سازمان جهانی بهداشت انجام شده است، نشان می‌دهد که میلیون‌ها نفر از دانشجویان در سراسر جهان می‌توانند با استفاده از آموزش الکترونیکی به عنوان پزشک یا پرستار تعلیم ببینند و این شیوه به همان اندازه آموزش سنتی پزشکی موثر است.

به گزارش رویترز پژوهشگران در امپریال کالج لندن که این بازبینی را انجام داده‌اند، روز دوشنبه ۱۲ (۲۲ دی) ژانویه اعلام کردند که استفاده گسترده‌تر از آموزش الکترونیکی (e-learning) ممکن است به رفع کمبود هفت میلیون و دویست هزار نفری کارکنان بهداشتی در جهان که در گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت به آن اشاره شده است، کمک کند.

جوسیپ کار، سرپرست این بررسی، گفت استفاده از رسانه‌ها و وسائل الکترونیکی که هم اکنون بسیاری از دانشگاه‌ها و مکان‌های کاری به آن مجهز هستند، برای انجام «آموزش از راه دور» در حمایت از تدریس در محل کلاس‌های دانشگاه‌ها یا ادارات، می‌تواند امکان دسترسی بیشتری به آموزش را به خصوص در کشورهای فقیر که بیشترین نیاز به کارکنان بهداشتی را دارند، فراهم کند.

او گفت موانع که بر سر این راه وجود دارد، عمدتا مربوط به دسترسی به کامپیوترها و اتصالات اینترنتی است.

گروه کار یک بازبینی سامان‌یافته بر روی ۱۰۸ بررسی موجود برای ارزیابی کارآیی آموزش الکترونیکی برای تعلیم دادن کارکنان بهداشتی در دوره لیسانس انجام دادند.

آنها همچنین آنالیزهای جداگانه‌ای برای بررسی آموزش آنلاین، که نیاز به اتصال اینترنتی دارد، و آموزش آفلاین که برای مثال از طریق سی دی رام‌ها یا فلش‌های usb صورت می‌گیرد، انجام دادند.

آنها دریافتند که میزان کسب دانش و مهارت‌ها از طریق آموزش الکترونیکی آنلاین و آفلاین به همان اندازه یا بهتر از شیوه‌های سنتی تدریس است.

کد خبر 283985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha