مرد شیاد که از نوجوانی در بازار آهن کار می‌کرد با شگردی عجیب، دست به کلاهبرداری میلیونی از خریداران آهن می‌زد.

متهم

رسيدگي به اين پرونده از چندي قبل با شكايت تعدادي از خريداران آهن شروع شد. يكي از مالباختگان به كارآگاهان گفت: چند وقت پيش شخصي با من تماس گرفت و خود را فروشنده آهن معرفي كرد. زماني كه بر سر نوع آهن آلات و قيمت به توافق رسيديم اين شخص عنوان كرد كه حتما راننده‌ كاميوني مورد اعتماد جهت انتقال بار آهن نزد او به تهران بفرستم. او حتي گفت كه مي‌توانم زماني پول آهن را به‌حساب وي واريز كنم كه راننده كاميون، بارگيري محموله آهن را تلفني به من اطلاع دهد.

وي ادامه داد: همين موضوع باعث شد كه بدون ديدن اين شخص به او اعتماد كنم. از آنجا كه نمي‌خواستم راه درازي براي سفر به تهران و انجام معامله طي كنم، پس از انجام معامله راننده كاميوني را كه از قبل مي‌شناختم به بازار آهن فرستادم و زماني كه او تماس گرفت و گفت بارگيري انجام شده 46ميليون تومان به‌حساب فروشنده واريز كردم اما دقايقي پس از واريز پول، ‌مجددا راننده كاميون با من تماس گرفت و در كمال تعجب گفت كه صاحب محموله آهن فرد ديگري است و مانع خروج كاميون از داخل بازار آهن شده است.

با شنيدن حرف‌هاي راننده بلافاصله با شماره فروشنده تماس گرفتم اما او ديگر جوابم را نداد. آنجا بود كه متوجه شدم در دام يك كلاهبردار افتاده‌ام. همين شكايت‌ها كافي بود تا مأموران پايگاه دوم پليس آگاهي تهران راهي بازارهاي آهن شوند و به تحقيقات ميداني دست بزنند. كارآگاهان در تحقيق از صاحبان اصلي محموله‌هاي آهن دريافتند كه فردي تحت عنوان خريدار آهن و ارسال آن به شهرستان‌هاي مختلف به آنجا رفته و مدعي شده كه پول را در زمان بارگيري پرداخت مي‌كند. زماني كه بارآهن زده مي‌شد فروشنده محموله منتظر تسويه‌حساب از سوي خريدار مي‌شد اما خبري از او نبود براي همين مانع خروج كاميون از داخل بازار مي‌شد.

بررسي‌ها نشان مي‌داد كه بيشتر مالباخته‌ها اهل شهرهاي مشهد، كرمان، اصفهان، تبريز و خرم‌آباد هستند كه با توجه به دوري مسافت فرصت حضور در بازار آهن را پيدا نكرده و براي همين به اعزام راننده كفايت كرده‌اند. كارآگاهان كه خود را در برابر يك مجرم حرفه‌اي مي‌ديدند در اقدامات اطلاعاتي توانستند مخفيگاه مرد كلاهبردار را در خيابان مرزداران شناسايي و او را دستگير كنند. مرد جوان در بازجويي‌ها به ده‌ها فقره كلاهبرداري اعتراف كرد و گفت: با استفاده از اطلاعات درج شده در كتاب ويژه آهن‌فروشان كشور توانستم شماره تلفن طعمه‌هايم را به‌دست آورم. من از نوجواني در بازار آهن كار كرده‌ و اطلاعات دقيقي از شيوه خريد و فروش دارم.

براي همين بعد از معامله تلفني با طعمه‌هايم به بازار مي‌رفتم و يك محموله آهن مي‌خريدم اما مي‌گفتم كه پول آن را پس از بارگيري پرداخت مي‌كنم. در همين هنگام راننده مورد نظر طعمه‌هايم وارد بازار مي‌شد و محموله را در كاميون او بارگيري مي‌كردم. وقتي راننده به خريدار تلفن مي‌كرد و خريدار پول را به حسابم واريز مي‌كرد و پيامك بانكي را دريافت مي‌كردم، مخفيانه از بازار خارج مي‌شدم و به اين ترتيب صاحب اصلي محموله كه پولي دريافت نكرده بود مانع خروج كاميون مي‌شد. سرهنگ داوود مرادي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران، با اعلام اين خبر گفت: شاكيان احتمالي مي‌توانند به پايگاه دوم پليس آگاهي مراجعه كنند يا با شماره 63957760- 021 تماس بگيرند.

کد خبر 283710

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha