دانشجویان و دانش‌آموزان تهرانی با تهیه کارت مهر شهر علاوه بر داشتن کارت کیف پول بانکی می‌توانند از سیستم حمل ونقل عمومی با تخفیف ۵۰درصدی بهره‌مند شوند.

اين اقدام در راستاي ارائه خدمات بيشتر به استفاده‌كنندگان از ناوگان حمل‌ونقل عمومي انجام شده است. عليرضا سانياني، معاون پرداخت نوين سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران با اعلام اين خبر در نشست با رسانه‌ها اظهار داشت و گفت: از سال 87بيش از 1.5 ميليون بليت الكترونيك مترو در اختيار شهروندان تهراني بود اما اين سازمان پس از بررسي اسناد بالادستي و وضعيت موجود، 2كارت را طراحي كرد كه يكي از آنها كارت بليت الكترونيك و ديگري كيف پول خرد شهروندي بود.سانياني اضافه كرد: درحقيقت اين كارت بليت الكترونيك توسعه يافته كارت متروست كه توسط شهرداري تهران توليد و در شبكه داخلي پذيرش مي‌شود. كيف پول خرد شهروندي نيز تركيبي از كارت بليت الكترونيك و كيف پول خرد با استانداردهاي جهاني است كه در حال حاضر اين استانداردها در شبكه بانكي كشور رعايت مي‌شود.

معاون پرداخت نوين سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران درادامه گفت: هم‌اكنون بانك شهر كارت شهروندي را در تمام شعب خود ارائه مي‌كند و به دانشجويان و دانش‌آموزان نيز در قالب كارت مهر شهر اين خدمات را ارائه كرده است. البته بانك تجارت و بانك ملي هم قراردادي در اين خصوص با شهرداري تهران منعقد كرده‌اند كه در دست اجراست.

سانياني با اشاره به كارت بليت الكترونيك اقشار خاص اظهارداشت: باتوجه به تدبير شهردار تهران با رعايت تكريم انساني برآن شديم تا كارت‌هاي ويژه اقشار خاص را به جامعه هدف كه شامل افراد بالاي 65سال، خانواده معظم شهدا، مددجويان بهزيستي و... بودند، ارائه كنيم. دراين خصوص شوراي شهر تهران پس از برگزاري چندين نشست در كميسيون عمران و حمل ونقل دستورالعمل جامعي را درخصوص كارت اقشار خاص تدوين و ابلاغ كرد. وي با بيان اينكه دانش‌آموزان براي تهيه كارت مهرشهر بايد با مراجعه به سايت www. Tehran. ir و انتخاب گزينه بليت الكترونيك اقدام به ثبت نام و واريز وجه كنند، افزود: پس از 72ساعت كارت اين افراد از طريق پست تحويل آنها مي‌شود.

به گفته وي دانشجويان و دانش‌آموزان با پرداخت 75هزار تومان براي شارژ و 5هزار تومان براي شخصي‌سازي‌ و 3500تومان هزينه پست مي‌توانند تا سقف 150هزار تومان در شبكه حمل ونقل عمومي از اين كارت استفاده كرده و همچنين از بخش شبكه شتاب اين كارت نيز بهره‌مند باشند.

سانياني در پايان خاطرنشان كرد: دانش‌آموزان و دانشجويان مي‌توانند تا پايان سال با ثبت نام در اين سامانه به‌مدت يك سال از تسهيلات اين كارت بهره‌مند شوند كه اگر در پايان يك سال پولي در كارتشان باقي بماند درصد تخفيف براي سال آينده بيشتر خواهد شد.

کد خبر 283257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha