دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۴
۰ نفر

پس از اعلام رایگان شدن داروهای بیماران پیوندی در روزهای گذشته، رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی از پولی بودن برخی داروهای این افراد خبر داد.

دارو


مصطفي قاسمي در گفت‌وگو با خبرنگاري با اشاره به اعلام سازمان بيمه خدمات سلامت مبني بر عدم‌دريافت فرانشيز از هيچ بيماري گفت: متأسفانه اين موضوع به بيمارستان‌ها و داروخانه‌ها ابلاغ نشده و بيماران پيوند كليه كه تحت پوشش بيمه خدمات سلامت هستند، هنوز سهم خود را مي‌پردازند كه ميزان آن نيز از 60الي 70هزار ريال تا 700هزار ريال متغير است.

وي با تأكيد بر اينكه بيماران تحت‌پوشش سازمان بيمه تأمين اجتماعي هم حق فرانشيز پرداخت مي‌كنند، افزود: حتي برخي از داروها كه پيش از اين رايگان بوده، اكنون پولي است. قرار بر اين بود؛ سال جديد بودجه دارو 10درصد افزايش پيدا كند اما نه‌تنها اين موضوع محقق نشده، بلكه درحقيقت 10درصد از بودجه دارو كم شده است كه اين موضوع سبب شده، بيمار براي داروهاي خود مبالغي را بپردازد.

وي با بيان اينكه تنها چيزي كه باعث خوشحالي است، موجود بودن داروهاي مورد نياز بيماران در بازار است، گفت:وزارت بهداشت عنوان كرده بود كه بسته‌هاي حمايتي از بيماران خاص تهيه شده و قرار است ابلاغ شود، اما اين بسته‌هاي حمايتي هنوز ابلاغ نشده است. ما با آقاي ديناروند رئيس سازمان غذا و دارو در اين‌باره جلسه‌اي داشتيم، و متوجه شديم كه نه‌تنها بودجه دارو كاهش نيافته، بلكه ممكن است در سال آينده سهم فرانشيز بيماران نيز افزايش پيدا كند.

کد خبر 283140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha