یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس سازمان زندان‌های کشور گفت: درکشور سه میلیون نفر مجرد زندگی می‌کنند و سالانه ۱۵۰هزار طلاق ثبت می‌شود که تبعات منفی زیادی دارد این در حالی است که ۶۰ هزار سارق در زندان‌ها داریم.

به گزارش مهر، اصغرجهانگیر گفت: آمار حاشیه نشینی در کشور رقم 9میلیون ۵۰۰هزار نفر است که این افراد خانه و کاشانه خود را رها کرده و به امید زندگی بهتر به شهرهای بزرگ پناه آورده اند و با این مهاجرت با مشکلات جدیدی روبرو می‌شوند.

وی اضافه کرد: علاوه برحاشیه نشینی، حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر در کشور معتاد وجود دارد و بیش از دو میلیون و ۲۰۰هزار نفر براساس آمار رسمی بیکار اعلام شده است.

رئیس سازمان زندانها یادآور شد: درکشور سه میلیون نفر به صورت مجردی و تنها زندگی می کنند و سالانه ۱۵۰هزار نفر براساس آمار رسمی کشور طلاق ثبت می شود و این یک نگاه اجتماعی فوق العاده منفی (تولید جرم) را برجامعه ما نشان می دهد و این درحالی است که حدود۶۰هزار سارق در زندانها داریم.

مشاور رئیس دستگاه قضا اضافه کرد: باید به بحث مهاجرت، روستاها، ناامنی‌ها و مسائل فرهنگی توجه جدی شود درغیر این صورت هرچه در زندان و قوه قضاییه مجازات را سنگین تر کنیم موفق نخواهیم بود و زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی هم نیست.

وی یادآور شد: بحث مفصلی پیرامون مسائل و مشکلات زندانها در هیأت دولت مطرح کردیم امیدواریم بتوانیم مشکلات و کمبودهای اعتباری زندان‌ها را مرتفع كنيم.

این مقام ارشد قضایی با تأکید براینکه زندانی محصول قوه قضاییه و زندان نیست، گفت: همه دستگاهها در تولید این محصول نقش دارند باید علاوه بر ریشه ها و علل آن، به معلول هم توجه کنیم.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه یادآور شد: مشکل دیگر، خانواده زندانی است که اگر به آنها توجه نشود چرخه جرم تکمیل می شود و با یک زندانی، تعداد۵نفر به جامعه بزهکار اضافه می شود.

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: باید همه ما تلاش کنیم و مسئولین به وظایف خود عمل نمایند تا به صورت جهادی در جهت اصلاح مسائل مسلمین و جامعه به سمت و سویی که ریشه های جرم خشکانده و کنترل شود قدم برداریم.

کد خبر 283037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha