چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۱
۰ نفر

قائم‌مقام سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد: طبق قانون شهرداری حق جمع‌آوری کودکان کار و خیابان را ندارد.

 حميدرضا بتو درباره جمع‌آوري كودكان كار و خيابان همچون كارتن‌خواب‌ها اظهار كرد: شهرداري به اين موضوع ورود نكرده است زيرا طبق قانون سازمان بهزيستي موظف است بحث جذب و نگهداري از اين كودكان را ساماندهي كند. قائم‌مقام سازمان رفاه، خدمات و مشاركت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران افزود: تحقيقاتي كه ما درباره وضعيت جا و مكان كودكان كار انجام داده‌ايم، حكايت از آن دارد كه همه اين كودكان خانواده دارند و اگر بهزيستي اين كودكان را جمع‌آوري كند، بلافاصله خانواده‌هاي آنها مراجعه كرده و تقاضاي بازپس گرفتن فرزندشان را مطرح مي‌كنند. براساس قانون در اين شرايط نمي‌توان اين كودكان را در مراكز بهزيستي هم نگهداري كرد و در ادامه شاهد بازگشت اين كودكان به خيابان هستيم.

بتو گفت: كاري كه در حال حاضر شهرداري براي اين كودكان انجام داده راه‌اندازي 2مركز در منطقه 19 و 20 شهر تهران بوده است تا در زمينه ساماندهي كودكان كار و خيابان فعاليت‌هاي جامعي صورت گيرد چراكه اغلب كودكان كار و خيابان از تحصيل بازمانده‌اند و مشكلات بهداشتي و آموزشي دارند؛ ضمن اينكه خانواده‌هايشان با مشكلاتي مواجهند كه نياز به مددكاري دارند.

وي تصريح كرد: راه‌اندازي 2مركز در مناطق جنوبي تهران فرصت ارائه خدمات به كودكان كار و خيابان را ايجاد كرده است به‌طوري كه ارائه خدمات بهداشتي، آموزشي و ارائه خدمات مددكاري به كودكان و خانواده‌هايشان به‌طور دائم انجام مي‌شود و بدين‌ترتيب شهرداري نيز در بخش حمايت از افراد آسيب‌پذير جامعه وظايف خود را به انجام مي‌رساند. قائم‌مقام سازمان رفاه، خدمات و مشاركت‌هاي اجتماعي شهرداري با بيان اينكه شهرداري نمي‌تواند مانع از به خيابان آمدن كودكان كار شود، در اين‌باره اظهار كرد: غالبا اين كودكان از منابع تأمين درآمد يك خانواده هستند و خود خانواده‌ها اصرار دارند كه آنها براي كار كردن به خيابان‌هاي شهر تهران بيايند. بنابراين شهرداري تهران سعي كرده است در اين مراكز حداقل به كودكان كار آموزش دهد كه مخاطرات خيابان و در خيابان‌ماندن را بشناسند. وي افزود: به‌طور مثال به اين كودكان آموزش مي‌دهيم كه حتما در آستانه غروب و تاريكي به خانه بازگردند و درباره مخاطرات اين زمان با كودك حرف مي‌زنيم يا نسبت به مراقبت براي جلوگيري از تصادف به آنها آموزش داده مي‌شود. اين كودكان همچنين يادمي‌گيرند چگونه خود را از افراد سودجو حفظ كنند و در دام اين افراد نيفتند. بتو در ادامه تصريح كرد: در اين مراكز از طريق كودكان با خانواده‌هايشان ارتباط برقرار مي‌كنيم كه خانواده‌ها و مشكلات آنها شناخته شوند و در جهت كاهش آسيب‌ها و مشكلات آنها مداخله كرده و تلاش‌هايي را صورت مي‌دهيم.

کد خبر 281844

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha