شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک تفنگدار نیروی دریایی آمریکا روز جمعه 3 اوت به جرم قتل یک شهروند عراقی در شهر حمدانیه به 15 سال زندان محکوم شد.

به گزارش سی ان ان، گروهبان لارنس هاتچینس همچنین به پایین ترین درجه نظامی (سرباز صفر) تنزل درجه داده شد.

او روز پنجشنبه 2 اوت نیز به دلیل توطئه و مشارکت در قتل و ارائه شواهد دروغ درباره حادثه قتل این غیر نظامی عراقی مجرم شناخته شده بود.

بر همین مبنا گروهبان هاتچینس متهم به توطئه جهت اقدام به قتل، متهم به ممانعت از اجرای عدالت و متهم به ارائه شواهد دروغ است. هاتچینس در قتل هاشم ابراهیم عواد مجرم شناخته شده است.

هاشم ابراهیم عواد، غیرنظامی 52 ساله عراقی، سال 2006 در جریان حمله ای در حمدانیه در نزدیکی بغداد کشته شد.

دادستان ها گفتند که واحد نظامی تحت فرماندهی گروهبان هاتچینس پس از ناکامی در یافتن یک مظنون که در همسایگی هاشم ابراهیم عواد زندگی می کرد، این غیرنظامی را ربود.

وی سپس به گودالی منتقل و با شلیک حداقل ده گلوله به سرش کشته شد. واحد آمریکایی سپس تفنگ و بیلی را کنار جسد قرار داد تا وانمود شود که وی یک مظنون به عضویت در گروه‌های تروریستی و درحال کار گذاشتن بمب بوده است.

یک عضو دیگر از واحد نظامی تحت فرماندهی گروهبان هاتچینس، به نام سرجوخه مارشال مجینکالدا، به توطئه برای قتل محکوم شده بود. وی پس از تحمل 448 روز حبس و تنزل درجه به صفر آزاد شد. او از اتهام قتل عمد و آدم ربایی تبرئه شده بود.

کد خبر 28152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز